Hoe heet iemand die genoegen neemt met minder?

Iemand die geen waarde hecht aan meer/beter/groter etc. Is daar 1 woord voor?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik duidelijk niet per se op materiaal/goederen.
Ander voorbeeld: Ik heb dinsdag examen. Ik heb de mogelijkheid om voor een niveau hoger te gaan; exellent. Dan krijg ik moeilijkere vragen, maar in principe maakt het mij niet uit, als ik maar slaag.

Toegevoegd na 41 minuten:
Duidelijk = duid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (10)

Misschien gewoon tevreden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat zo iemand een eenvoudig persoon heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een settler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
consuminderaar.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!
Minimalist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minimalist.
Persoonlijk denk ik ook aan realist omdat zo iemand de werkelijke waarde van dingen waarschijnlijk inziet (de kleine dingen zijn vaak een rijker bezit)
En in zijn extreme: buddha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig

materialisme voegt dus geen hol toe naar mijn mening. ik denk dat als je niet gelukkig kan zijn met wat je hebt dat je het in het materialistische gaat zoeken.
ben heel blij dat ik niet zo in elkaar zit in ieder geval, want denk dat het niets veranderd aan mij als persoon.
ik zie om me heen dat het nooit genoeg is want er zijn altijd wel anderen die meer willen, duurder, groter, mooier etc.

nee, voor mij zijn is de positie of het materialisme van een ander beslist geen meetlatje om mijn eigen positie aan te staven en te bepalen. mijn geluk wordt er ook al niet door bepaald, dus ik zoek het hier ook niet in....

saai he?! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toch echt minimalist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bescheiden persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat voor wat jij bedoelt pragmatist een goed woord is.

(pragmatisch = op nut en bruikbaarheid gericht )