Bij ons het dorp slaat de klok langer als de kerkdienst bijna begint. Ook als er iemand is overleden slaat de klok veel vaker/langer. Maar dit gebeurt denk ik niet in een stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaat de klok 's morgens om de mensen te wekken en 's avonds voor de kerk mis.. Vroeger beheerste de kerk best wel de levens van de mensen. Sommige kerken houden deze tradities nog in stand.