Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word ik dierenactivist?

Ik hoor veel verhalen over dierenactivisme, dat er straffen op staan, dat ze goede dingen willen bereiken etc. En ik wil ook heel graag mee actie voeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

je kan zelf al dierenactivist worden door je in te zetten voor bijv de dierenbescherming, wakker dier, stichting aa, proefdiervrij enz enz

je kan reclame voor ze maken en met de jaren leer je steeds meer mensen kennen waarschijnlijk die dit ook doen, dan zou je samen weer grotere acties kunnen organiseren, denk aan demonstraties tegen het dragen van echt bont, gewelddadige manieren van dieren trucjes leren in bijv het circus en andere vormen van uitbuiting van dieren

dan ben je toch al een redelijke dierenactivist toch? je moet niet zomaar dieren gaan bevrijden, want dan moet je eerst goed nadenken waar je die dieren gaat plaatsen, ze in het 'wild' loslaten is geen optie want deze dieren zijn doorgefokt en tam.. dus die kunnen niet voor zichzelf zorgen, warme plek, voedsel vinden enz enz

En ik vindt het fantastisch dat je je wilt inzetten tegen het onnodige dierenleed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve lolav, dierproeven voor cosmetica *zijn* hier al verboden. Wat wil je dan, afreizen naar Honduras om je dáár aan het hek van een cosmeticafabriek te ketenen? Waarom die behoefte aan grootse acties als je veel meer kunt betekenen op een kleine maar concrete manier? De vrouw waar mijn opvangcavia's vandaan komen heeft zich nooit ergens aan vastgeketend. En ze komt niet op het nieuws. Toch heeft ze heel wat meer dierenlevens gered met op haar eigen stille manier gewoon doen wat nodig is dan menig dierenactivist. Om haar toch eens even in het zonnetje te zetten: http://www.marja.mijncavia.nl/

Andere antwoorden (1)

Meld je aan als vrijwilliger bij de bont voor dieren of zo iets dergelijks. Zij doen niets illegaals.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet waarom. Heb je je al eens afgevraagd of bv nertsen die vrij worden gelaten er goed af zijn wanneer ze vrij gelaten worden? Ik raad je aan om dan vrijwilliger te worden bij Green Peace. Ga dan walvissen redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Folker van de G. was een extreem dierenactivist. Niet bepaald reclame lijkt me, dus waarom voel je daar toe aangetrokken?
Ik ben zelf een groot dierenliefhebber en voel de kwetsbaarheid van dieren sterk aan. Echter, mensen die andere mensen bedreigen, geweld plegen tegen mensen, andersmans eigendom vernielen, daar sta ik heel ver van af, en die wil ik ook absoluut niet zien als "bondgenoten" van dierenliefhebbers. .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lolav: je zult hier geen tips krijgen hoe je je aan kunt sluiten bij illegale activisten.
Maar via legale organisaties kun je misschien wel contacten opdoen, je weet nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het punt om iets illegaals te doen, of om werkelijk dieren te helpen? In het laatste geval: Begin een dierenopvang. Of werk voor een dierenopvang. Of doneer aan een dierenopvang. Of biedt tenminste dieren uit een opvang een goed nieuw thuis. Wie weet geeft dat de *dieren* een goed gevoel. Trouwens, ik neem aan dat je al vegetariër bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd grappig: mensen die op de barricade staan voor walvissen, proefkonijnen of nertsen, en dan naar huis gaan om met smaak hun gehaktbal of kipfiletje op te eten. Natuurlijk maakt biologisch vlees kopen al uit, hartstikke goed van je, maar hoe denk je dat die dieren geslacht worden? In hun eigen vertrouwde stal een aai over hun bol en een klein prikje waarmee ze vredig inslapen? Maar ja, de manier die het meeste concreet verschil kan maken is natuurlijk een stuk minder glamoureus (oh nee, 'serieus genomen') dat je ergens aan vastketenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook voor biologisch voedsel worden sommige dieren op een gruwelijke manier gedood. De kippen voor biologisch vlees en biologische eieren komen uit reguliere kuikenfabrieken, waarbij de mannetjeskuikens levend versnipperd worden. Lijkt mij toch behoorlijk gruwelijk. Terrorisme werkt alleen maar averechts, het veroorzaakt alleen maar een boel leed en zorgt dat mensen die anders misschien open zouden staan voor diervriendelijkere alternatieven zich gaan afwenden van die alternatieven. Zo zinloos. Als je graag acties doet die 'apart' zijn, kan je eens kijken bij Bite Back of PETA, organisaties die zich wel aan de wet houden, maar wel leuke publieksgerichte acties doen (verkleed als een dood vis in een net liggen, dat soort verkleedpartijen), om het publiek bewust te maken van de veranderingen die nodig zijn. Maar ik ben het eens met SuzyQ, in je eigen leven kan je evenveel of zelfs meer bereiken, zonder al die drama.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing