is het slim om te gaan staken?

bij ons op school, zeggen opeens kinderen dat je mag gaan staken van de directeur. we weten niet of we dit moeten geloven.
en is het slim om te gaan staken als het niet mag van de directeur?
en hebben nog 4 uur les dus dit is 8 uur nakomen...
dit valt tog nog wel mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je school bepaalt of je toestemming krijgt, of niet. Als je moet nablijven, is dat een consequentie van je eigen daden. De schoolleiding zal er van uitgaan dat je zelf de afweging maakt wat je belangrijk vindt. Dus als je de staking belangrijk genoeg vindt, ga je lekker staken en mopper je niet als je 8 uur moet nablijven. Oorzaak en gevolg.

Of het nu wél of níét mag, blijf ik het een verspilling van tijd vinden. Ik bedoel: Wat is nu de precíéze reden waarom je staakt?? En wat houd staken nou in voor jou?

Ik geloof dat het wel mag. Wij mochten ook staken voor de 1040 uur regel. Wel hield staken in: demonstreren (bij een grote actie, eigenlijk actief actievoeren dus). Gewoon thuis gaan zitten mocht niet. Bovendien moesten we een briefje inleveren van onze ouders dat we daarheen gingen, maar dat was wel een geldige regel om lessen te missen. Ik zou het in ieder geval even navragen bij je mentor...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100