waarom wil men alleen een btw-verhoging op de podiumkunsten doen?

waarom niet op de gehele cultuur, en waarom juist de podiumkusten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een inhaalslag. Een paar jaar geleden heeft de podiumkunst btw-verlaging gekregen om dure arbeidsverbeterende zaken aan te kunnen schaffen. Hijs-installaties voor decors en licht. Dat was verschrikkelijk zwaar werk. De regering vindt dat dat nu wel gedaan is en dat de maatregel teruggedraaid kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De btw zal verhoogd worden op toegangskaartjes voor o.a. concerten, theater, toneel etc. Hiermee wil het kabinet 48 miljoen euro ophalen. Verder wil men 42 miljoen ophalen door de btw op kunstvoorwerpen te verhogen. Dan 'pak' je als kabinet toch vrijwel de gehele cultuursector. Er wordt dus niet alleen btw verhoogt bij podiumkunsten;).