Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wil het kabinet btw-verhogen op cultuur?

dat vraag ik me nu al heel lang af, en waarom is het uiteindelijk een half jaar uitgesteld eigenlijk? Ik ben alleen een beetje van de hoofdlijnen op de hoogte, maar vraag me nu eigenlijk af waarom allemaal? veel krantenartikels kan je ook niet meer op internet teruglezen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
374

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Cultuur genoot van oudsher nog het btw tarief van 6%, maar nu er 18 miljard bezuinigd moet worden wil het kabinet alleen de primaire levensbehoeften maar met 6% belasten en al het overige met 19%. Cultuur valt onder het laatste over een half jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Men heeft geld nodig, vandaar.
Het uitstel is er gekomen om de theaters/ondernemers wat meer tijd te geven om zich op de verhoging in te stellen. Er waren namelijk al veel kaarten in de voorverkoop verkocht......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We moeten bezuinigen, en dat wordt gedaan op dingen die niet noodzakelijk zijn. Cultuur is niet noodzakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding