Waarom drinken mensen alcohol ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon omdat het lekker is ... Soms wordt het ook gedronken vanwege verdriet of verslaving etc.

Ik ben het eens met de schrijver van het boek de grote verdoving van Eric Stofferis .Na een training bij hem gevolgd te hebben een jaar geleden ,drink ik niet meer.Ik dronk elke dag 1 liter wijn onder het mom het is gezellig ik voel me ontspannen enz enz enz.Mijn ervaring was dat dat allemaal smoesjes waren die mij de ware reden hielpen te onderdrukken. Mijn antwoord op jouw vraag is ... Mijn ervaring dat ik alchol dronk is om emoties te onderdrukken uit het verleden.(ben er van overtuigd dat velen dat ook doen) Nu ik dat mij bewust ben en ook geen drank meer nodig hebt om te zijn wie ik ben ,waar ik ook ben, ben ik een stuk goedkoper uit en leef een stuk gezonder en voel me zeker ook lekker in mijn vel. Oja ontspannen gaat prima zonder wijn.En is ook zonder heel gezellig heb ik vaak ervaren.

Voor christenen is, naast alle andere al genoemde redenen, nog een goed motief aan te voeren: het Avondmaal. Tijdens dit sacrament wordt wijn gedronken [zij het één slok, maar dat maakt casu illo niet uit] en omdat ik het min of meer als plicht van een belijdend kerklid beschouw om aan het Avondmaal deel te nemen, krijg je de alcohol op de koop toe. Dus waarom? Omdat je anders je plicht verzaakt.