Zijn wij als mens de hoogst ontwikkelde soort?

in verhouding tot de dieren bijvoorbeeld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kunnen wij nog niet beoordelen . Omdat we niet weten wat er allemaal nog bestaat in het universum.

Op deze wereld zijn de mensen de 'slimste'. maar als je als hoogst ontwikkelde soort uitgaat van andere dingen zoals 'kracht' daar zijn we weer niet het hoogst ontwikkeld in.

Ja, als je het over de ontwikkeling van de hersens hebt. De uitleg op wiki van het woord "mens" komt overeen met dit gegeven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens

Nee dat vind ik niet, de mens is een van de enigste 'dieren' op deze planeet die elkaar vermoorden vanwege opvattingen in/over het leven (bijv. religies). De meeste dieren moorden alleen als het gaat om overleven (bijv. voor eten, of voor het beschermen van en gebied). Wij mensen plegen echter zelfmoord aanslagen omdat mensen in iets anders geloven dan ons, dit vind ik absoluut niet hoog ontwikkeld! (Nu zeg ik niet dat dieren hoger ontwikkeld zijn dan ons, maar wij zeker niet hoger dan hen). Wij zijn trouwens wel VERDER in ontwikkeling dan veel dieren, maar niet hoger ;)!

Ja, wat de ontwikkeling van de hersenen betreft wel. Maar: veel dieren zoals honden, antilopes, hazen en ga zo maar door, rennen veel harder dan de mens. Olifanten, leeuwen, beren enz zijn veel sterker dan de mens. Apen zijn veel betere klimmers dan de mens. Een arend ziet veel beter. Veel dieren horen beter.(weet even geen voorbeeld) Alle waterdieren zwemmen beter. Tja, wat is dan het hoogst ontwikkelde soort?

Wij zijn de enigen die andere soorten kunnen beinvloeden, dieren hebben dat niet over ons

Wij zijn gemaakt naar het evenbeeld van God. Hierdoor kan de mens heersen over de natuur en omstandigheden en wij dragen hiervoor ook verantwoording. Hoewel ons dna lijkt op die van een aap en varken is het verschil dus onze geest, die indaalt in de moederschoot. Daarom zie je een dier ook niet bidden of met gewetensproblemen.

Op aarde zijn wij dat zonder meer,maat dat pleit beslist niet altijd in ons voordeel.

Ik vind dat sommig dieren beter ontwikkeld zijn als de mens :De mens heeft in het donker alleen maar de ogen om te zien en iets pakken gaat dan op de tast . Bij sommige dieren hebben echo om iets waar te nemen. dieren hebben ogen en een goeie tastzin ruiken veel beten en voelen de kleinste bewegingen . Kijk maar eens naar de slang . een dolfijn . en het geheugen van een olifant .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100