Wat voor invloed hebben de Amerikaanse verkiezingen op Nederland?

Zouden er bijvoorbeeld dingen in Nederland kunnen veranderen als de verkiezingen in Amerika voorbij zijn? Merken wij er wat van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Natuurlijk merken wij daar wat van. Amerika is een groot land met heeft veel invloed in de wereld. Vooral op het gebied van de economie kan het nogal wat schelen welke partij er aan de macht komt.

Welke maatregelen er genomen worden om bijvoorbeeld het vertrouwen in de dollar te houden of mogelijk te vergroten. een belangrijk onderdeel hiervan is wat men gaat doen met de enorme staatsschuld in Amerika.

Maar ook op militair gebied kan een ander beleid zorgen voor meer of minder onrust in de wereld en ook dit zal een bij ons merkbaar kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Evert, iedere partij heeft te maken met de realiteit. Op dit moment is vooral de economische realiteit van belang waardoor iedere partij die aan de macht komt - of dit nu de VVD of de PvdA is - zal moeten bezuinigen. Het verschil zit hem dus meer in de details. zo zal de VVD het ontslagrecht willen versoepelen om de werkgevers tegemoet te komen terwijl de PvdA juist de werknemers wil helpen en dus juist geen versoepeling wenst. Zo zijn er veel verschillen tussen de partijen. dit geldt ook voor Amerika. Ongeacht wie er president gaat worden zal het beleid niet zomaar 180 graden gaan draaien. maar wel worden er andere keuzes gemaakt. de ziektekostenverzekering van Obama was door Romney nooit ingediend. en ook in het buitenlandse beleid maken zij andere keuzes. wij gaan dus wel verschillen merken maar - en daar heb je gelijk in - de trend zal niet veel verschillen.