Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat kunnen wij nog niet beoordelen . Omdat we niet weten wat er allemaal nog bestaat in het universum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessante optie.

Andere antwoorden (8)

Op deze wereld zijn de mensen de 'slimste'.
maar als je als hoogst ontwikkelde soort uitgaat van andere dingen zoals 'kracht' daar zijn we weer niet het hoogst ontwikkeld in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je het over de ontwikkeling van de hersens hebt. De uitleg op wiki van het woord "mens" komt overeen met dit gegeven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat vind ik niet, de mens is een van de enigste 'dieren' op deze planeet die elkaar vermoorden vanwege opvattingen in/over het leven (bijv. religies). De meeste dieren moorden alleen als het gaat om overleven (bijv. voor eten, of voor het beschermen van en gebied). Wij mensen plegen echter zelfmoord aanslagen omdat mensen in iets anders geloven dan ons, dit vind ik absoluut niet hoog ontwikkeld! (Nu zeg ik niet dat dieren hoger ontwikkeld zijn dan ons, maar wij zeker niet hoger dan hen).
Wij zijn trouwens wel VERDER in ontwikkeling dan veel dieren, maar niet hoger ;)!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat de ontwikkeling van de hersenen betreft wel.
Maar:
veel dieren zoals honden, antilopes, hazen en ga zo maar door, rennen veel harder dan de mens.
Olifanten, leeuwen, beren enz zijn veel sterker dan de mens.
Apen zijn veel betere klimmers dan de mens.
Een arend ziet veel beter.
Veel dieren horen beter.(weet even geen voorbeeld)
Alle waterdieren zwemmen beter.

Tja, wat is dan het hoogst ontwikkelde soort?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn de enigen die andere soorten kunnen beinvloeden, dieren hebben dat niet over ons
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn gemaakt naar het evenbeeld van God.
Hierdoor kan de mens heersen over de natuur en omstandigheden en wij dragen hiervoor ook verantwoording.
Hoewel ons dna lijkt op die van een aap en varken is het verschil dus onze geest, die indaalt in de moederschoot.
Daarom zie je een dier ook niet bidden of met gewetensproblemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen God de wereld maakte was deze oorspronkelijk goed en volmaakt. De mens was vegetariër en alles was in harmonie. Toen koos de mens om ongehoorzaam te zijn en kwam de zonde en ziekte in de wereld. Dat is de keuze van de mens geweest en niet van God. God is liefde en stuurde de afdruk van Zijn Wezen naar aarde als Zijn Zoon. Dit om de verloren mens te redden. Hij werd gekruisigd.
Lees anders eens een boekje van Corrie ten boom, die zelf in het concentratiekamp heeft gezeten.
De moeite waard als je met dit soort vragen tobt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt niet als liefde. Ik hou van jou zolang je luistert. Als je niet luistert geef ik je ziektes waar je dood aan gaat. Als een mens dat doet met zijn kinderen of dieren die niet luisteren is ie strafbaar en zal niemand van hem houden. Blijft een vreemd iets "liefde":-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En volgens het geloof zijn we gemaakt naar het evenbeeld van god. Dit houdt dan niet in dat we net zo machtig zouden zijn of ook maar een beetje het vermogen zouden kunnen hebben om zo te kunnen denken als hij. Maar als god de wereld perfect en volmaakt had gemaakt was dat het nu nog steeds geweest. Als dit allemaal komt omdat een mens een zonde beging, was het dus niet zo volmaakt, anders zouden er geen zondes zijn om te begaan, lijkt me :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft de mens geschapen met een keuzevrijheid, anders hadden we als robots geweest en verplicht van God en van elkaar gehouden.
God houdt altijd van ons ook als we zondaar zijn, maar behalve Liefde is ook God rechtvaardig en is er een straf voor wie bijvoorbeeld iemand vermoord of steelt.
Hij heeft die straf echter voor ons willen dragen door aan het kruis te sterven, zodat wie in Jezus gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven ontvangt.
Het naar Gods beeld geschapen zijn betekent dat je kunt ontwikkelen naar Zijn Beeld en gelijkenis door in de Here Jezus te geloven en Gods Geest te mogen ontvangen.
Ik denk Majoor Boshardt was een mooi voorbeeld hiervan.
Be blessed.
Op aarde zijn wij dat zonder meer,maat dat pleit beslist niet altijd in ons voordeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat sommig dieren beter ontwikkeld zijn als de mens :De mens heeft in het donker alleen maar de ogen om te zien en iets pakken gaat dan op de tast .
Bij sommige dieren hebben echo om iets waar te nemen.
dieren hebben ogen en een goeie tastzin ruiken veel beten en voelen de kleinste bewegingen .
Kijk maar eens naar de slang . een dolfijn . en het geheugen van een olifant .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing