Wat is de etikette bij een borrel op een ambassade? Wie spreek je het eerste aan? De ambassadeur, of zijn echtgenote?

Toegevoegd na 5 minuten:
Moet zometeen bij de Saudische Ambassade voor een receptie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben voor mijn werk veel op borrels en dineetjes op de (Spaanse) Ambassade geweest. Daar stond de gastheer (de Ambassadeur) de gasten op te wachten om ze te verwelkomen (handgeven, of kussen als je hem goed kent). Soms stond de echtgenote erbij, die kreeg dan als tweede een hand (en/of kus). Of de echtgenote erbij is hangt af van de aard van de gelegenheid. Wat wel erg belangrijk is dat je op tijd komt. Dus niet een (half)uurtje later dan in de uitnodiging staat. En dat je ook weer wegbent als het partijtje afgelopen is. Voor de rest wijst het zich vanzelf. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zijn echtgenote.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gezien de omstandigheden en het feit dat het de Saudische ambassade is, de ambassadeur het eerst aanspreken. Cultuur is anders en verdiep je anders eerst een beetje in de cultuur