Moet een 1 aprilgrap echt op 1 april zijn? of kun je ook eerder de grap in werking zetten en op 1 april uitsluitsel geven?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik doel even op het bericht in de pers dat een 12 jarig meisje bevallen zou zijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Elke dag toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 1 aprilgrap hoort natuurlijk op 1 april, maar je kunt soms wel een grap bedenken en als datum 1 april aangeven.

B.v. Je vertelt iedereen dat je a.s. vrijdag ontslag neemt of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte grap moet je opbouwen, met als 1 April als climax. De subtiele zijn eigenlijk de mooiste.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 1 aprilgrap hoort naar mijn mening echt met die dag verbonden te zijn!

Je ziet steeds vaker dat er vóór 1 april al grappen naar buiten komen, die in feite niets met die datum te maken hebben. Ik vind dat een beetje vreemd.

Gisteren was de "kattenbelasting" al in het nieuws:
http://www.vandaagenmorgen.nl/nieuws/algemeen/914-kattenbelasting-wordt-binnenkort-ingevoerd.html
Maar wat nou de link is met 1 april...?? Wie het weet mag het zeggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ja, het écht een 1 aprilgrap, hoor! Kattenbezitters hoeven zich dus geen zorgen te maken.
Pieter2011
13 jaar geleden
Men herdenkt met de 1 aprilgrap dat Alva op die dag Ben Briel verloor (volgens de overlevering).
Het was een verrassingsaanval en die vond ook niet voor 1 april plaats. Vanuit dit standpunt bezien kan er dan ook niet met de datum gesjoemeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ze van zo iets triests een 1 Aprilgrap zouden maken, kan je rustig vergeten. Daar maken we geen grapjes over. Erg genoeg is het nog waar ook.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tijd zal het leren
Het meisje heeft deze "grap"idd al 9 maanden geleden in werking gezet, maar ik vrees dat het geen grap is.
Ik beklaag het kind en de ouders. Weg jeugd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt altijd grappen maken maar niet elke dag altijd 1 april grap maken
een 1 april grap kun je natuurlijk alleen op 1 april maken anders is het geen 1 april grap meer !