Denken baby's net als dieren?

Denken baby's net als dieren? Dus in beelden?

Toegevoegd na 10 minuten:
Tja, in beelden weten we natuurlijk niet.
Maar reageren baby's ook door hun instinct?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij dat dieren in beelden denken?

Het beste antwoord

Hoewel we niet weten hoe dieren denken, en evenmin hoe baby's denken (immers, je kunt je niets herinneren van je babyjaren, en ik ga er toch echt vanuit dat we de gedachten van dieren niet kunnen lezen), denk ik dat het wel een logische redenatie is.
Tenzij dieren een bepaalde taal kunnen. Dan zullen ze in die taal denken. Baby's kennen geen taal, dus denken ze waarschijnlijk in beelden en algemene geluiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dieren denken niet in beelden en ook niet woorden.
ze reageren op ervaringen en instinct waar ze associaties aan koppelen. dieren denken niet maar leven op het moment, ze zien en doen. weten wat ze moeten doen omdat ze het herkennen, maar zal er nooit achteraf of vooraf over denken, niet in beelden en niet in woorden.

baby's reageren hun eerste periode alleen dmv hun instinct. ze denken niet maar leven op het moment. langzaam maken de hersenen verbindingen zodat het kan leren praten lopen en dus ook denken om bewust hun reacties en lichaam te sturen.

van baby naar mens.... je hebt 'beelddenkers' en 'woorddenkers'