Is het terecht dat de aandacht voor Fukushima nucleaire problemen afneemt in het nieuws ?

je hoort iedere dag minder , behalve op het moment dat er een foute berekening plaatsvond ( 10.000.000 x de normale hoeveelheid straling oop 27-03-2011 ). Maar is dit terecht ? Zijn de problemen minder erg dan 2 weken geleden ( 27-03-2011) .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als ik het nieuws goed lees zijn die problemen helemaal niet minder geworden, juist erger want er lekt waarschijnlijk radioactiviteit uit het vat wat betekent dat er een gat in zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terecht is het niet.
Maar zoals met elk nieuws, goed of slecht,neemt de aandacht van het publiek geleidelijk af. Op een gegeven moment hebben ze er wel genoeg van en is het gewoon niet interessant meer.
De media moet hier rekening mee houden, ze verkopen nieuws, geen 'ouds'...
Hun kijkcijfers/lezersaantallen zouden afnemen als ze te lang door zouden gaan over één onderwerp.
De werkelijk geïnteresseerden/meelevenden vinden hoe dan ook wel een manier om het te volgen, vooral op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens en idd internet is een erg goede bron van nieuws ! Hadden we ten tijde van Tsjernobyl nog niet . Echter internet is ook goed vwb paniek berichten ! Bedankt Nyx +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt :) En ja, je hebt gelijk.
Probeer daarom altijd zo betrouwbaar mogelijke bronnen te vinden. Ook kranten en TV vallen daar helaas vaak niet onder...
Als ik het eerlijk moet zeggen,,dan wordt de ramp elke dag een beetje erger.
Want wie kan de werkelijke straling controleren.???
Toch alleen de Japanners.
Maar het is inmiddels oud nieuws.
En eerlijk gezegd zitten we weer op een nieuwe ramp te wachten.
Want dat is wereld nieuws.
Alleen ik zit er niet op te wachten.
Dit was al erg genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord , en "ik zit er niet op te wachten . Dit was al erg genoeg ". Misschien als we deze woorden herhalen , met zijn allen dat dat iets goeds zou doen . Voor de Japanners en voor ons .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad mooi antwoord. Maar deze zinnen begrijp ik niet: "Want wie kan de werkelijke straling controleren.??? Toch alleen de Japanners."
De straling wordt door experts van over de hele wereld gecontroleerd.
Er zitten nu zelfs mensen van Greenpeace Nederland in Japan om met een hoop apparatuur te kijken wat nu eigenlijk de werkelijke schade is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk bedoel ik,wij de gewone man/of vrouw.
Ze kunnen ons net zo voor de gek houden als ze willen.
En ze zullen vast geen paniek willen zaaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ja dan begrijp ik je.
Inderdaad, we weten alleen wat "ze" willen dat we weten...
Verslaggeving is meestal een commerciële aangelegenheid; als de aandacht van het publiek terugloopt loopt ook de berichtgeving terug. Uit commercieel oogpunt is het dus terecht.
Of de ernst van het probleem ook afneemt is voor een leek niet uit te maken en ook nauwelijks relevant; dat wordt het pas weer als het dichterbij komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is terecht. Wat er nu nog gebeurd is namelijk geen nieuws. Het is bekend dat de reactor problemen heeft, het is bekend dat er straling vrij komt. Het is bekend dat er regelmatig rook uit de reactoren komt, het is bekend dat de omgeving ge-evacueerd is. Stel je eens voor wat een journalist hier nu nog over moet schrijven wat niet al gezegd is?

En daarom is het geen nieuws meer. Niet dat het niet belangrijk is, maar het is geen nieuws. Net als het feit dat er dagelijks 100 a 200km file staat in Nederland. Dat is ook een bekend gegeven. Wel waar, maar geen nieuws.