Wie heeft er een idee om iets te doen met ouderen? Bijvoorbeeld als vrijwilliger of maatschappelijke stage? En heb je zelf ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik zelf heb stage gelopen in een bejaarden tehuis, en ik moet zeggen je doet veel met mensen praten, spelletjes met ze spelen, wandelen, verzorgen, zwemmen, naar uitjes gaan(terrasje pikken) of zelf iets organiseren samen met de activiteitenbegeleider(ster) met ze op bewoners vakantie gaan en dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt als vrijwilliger werken in een verpleeg, verzorgingshuis waar je oa koffie en thee kunt uitdelen, eten kunt geven enz. zelf heb ik dit niet gedaan als vrijwilliger maar ik heb stage gelopen in een verpleeghuis en de vrijwilligers daar waren heel erg geliefd en vonden het heel leuk om iets te betekenen voor de ouderen. ze hadden plezier in wat ze deden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee, maar je kunt bijvoorbeeld een bingomiddag organiseren voor de ouderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zat stage plekken rondom ouderzorg. Daarnaast heeft elk vrijwillergspunt wel plekken waar jij aan des lag met ouderen als vrijwilliger.

Je kan ook een project bedenken.
Zo heb ik eens een moestuinenproject uitgevoerd in een verzorgingstehuis. Ik leerde ze zaaien en we hadden het over vergeten groenten. Samen met een kwieke man die ooit in het timmermansvak zat mooie hoge bakken gemaakt, zodat de ouderen al zittend hun plantjes en groenten konden kweken.
Het was iets waar ze elke dag naar uit konden kijken. Zelfredzaam zijn, een bijdrage kunnen leveren aan de maaltijden enz.
Zo zijn er vast nog 100 andere leuke ludieke ideeen, succes!