Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in welk land wonen de meeste Nederlanders?

buiten Nederland zelf natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met Nederlanders, mensen met Nederlandse voorouders of mensen met de Nederlandse nationaliteit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nationaliteit

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk Curacoa
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland en belgië
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk in de Nederlandse staat de Nederlandse Antillen. Google is een eventjes ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Duitsland en Belgie (ongeveer evenveel).
In 2009 verlieten 28 duizend autochtonen Nederland. Dat waren er 9 duizend minder dan in het emigratietopjaar 2006. De populairste bestemmingen waren België en Duitsland. Onder de emigranten naar Frankrijk, Portugal en Spanje waren relatief veel 50-plussers.

Zie bron (CBS) voor gedetailleerde info.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al in de 16e eeuw zijn er Nederlanders naar de Nederlandse koloniën in Noord-Amerika verhuisd, gebieden die later onderdeel zouden zijn van de Verenigde Staten. Onder Nederlandse Amerikanen worden personen verstaan die woonachtig zijn in de Verenigde Staten en in het bezit zijn van volledig Nederlandse of gedeeltelijk Nederlandse achtergrond. Uit onderzoek blijkt dat er meer dan 5 miljoen Amerikanen van Nederlandse afkomst zijn. De grootste gemeenschappen Nederlanders wonen in Californië, Iowa, Pennsylvania, Michigan en newyork.de eerste president die niet van Britse afkomst was, was Martin van Buren, wiens eerste taal Nederlands was.

Dus ik denk dat de meeste nederlanders in Amerika zitten.

Toegevoegd na 25 minuten:
Totaal 5,187,864
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding