hoe noem je kinderen die in een weeshuis wonen en helemaal gek worden, zo lopen ze de hele dag rondjes

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=yxPoEs8X7YI&feature=related dit bedoelde ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Die hebben waarschijnlijk een psychiatrische aandoening.
gestoord?gehandicapt? Was het wel een weeshuis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je het beschrijft lijkt het me een kinderpsychiatrische kliniek. Maar de meeste kinderen hebben vast nog wel ouders.
Trouwens: rondjes lopen? Er zijn wel programma s, en ook die kinderen krijgen onderwijs.

Er zijn ook internaten voor kinderen met verstandelijke beperking. De meesten daarvan hebben ook nog gewoon ouders.

Toegevoegd na 21 minuten:
Sorry, ik had het You tubefilmpje niet gezien. Het zijn verwaarloosde kinderen. Mogelijk door hun ouders achtergelaten. Heel waarschijnlijk is er wel iets mee aan de hand, en waren ze te veel tot last in de armoede die daar heerst. En dachten de ouders dat het beter was om ze naar het tehuis te brengen. In dit huis zal niets aan opvoeding en leren worden gedaan. De kinderen krijgen eten en drinken, en moeten in het gareel.

Het is vreselijk, vreselijk zielig. Deze kinderen zijn verloren.
Hun socialisatie verloopt niet goed, ze zullen moeilijk in de maatschappij terug kunnen, ook al hebben ze het verstand er wel voor.
Het is buitengewoon triest!

Wat armoe kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1566 maakt men melding van een zeer vreemd tafereel: de kinderen ‘werden bevangen van een zo zonderlinge kwaal [...] zij klauterden als katten tegen de muren op [...] spraken zelfs uitheemse talen [...] De schout Pieter Pieterszoon scholden zij, om zijn wanstaltige lengte, uit voor een Deventer koek’
Dit gedrag is waarschijnlijk terug te voeren op moederkorenvergiftiging waarbij stoffen vrijkomen die dichtbij LSD liggen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dat heet verwaarloosde kinderen.

Deze kinderen hebben een voedselgebrek, krijgen geen aandacht, hebben geen afleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een nare documentaire is dat. Deze kinderen zijn gehandicapt, zowel geestelijk als lichamelijk. Sommigen hebben een psychische stoornis. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze door hun ouders naar dit weeshuis, of dit tehuis zijn gebracht. De ouders leven daar in zo'n grote armoede, dat ze deze kinderen geen goed leven kunnen bieden. Ze denken dat hun kind beter af is in dit tehuis.
Daarbij zijn ze zwaar ondervoed. Het personeel daar handelt naar beste weten en kunnen, maar zijn kennelijk niet opgeleid om deze kinderen goed te verzorgen.
In en in triest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is geen weeshuis maar een 'mental hospital'.
de kinderen zijn afgedankt, krijgen niet genoeg te eten, geen medische hulp, geen beweging, geen buitenlucht, ipv fysiotherapie worden ze vastgebonden.
er is niet voldoende kennis, niet voldoende geld en geen andere middelen om het leven voor deze kinderen leefbaar te maken.
zolang het allemaal achter deze dikke muren blijft zal niemand ingrijpen. zelf denk ik dat het personeel net zo goed aan de lopende band had kunnen staan daarbij hoeven ze ook geen emotie te tonen.

geen enkele vorm van menselijkheid is hier te zien, echt walgelijk!!!