Wat is op dit moment de grootste bedreiging voor Nederland?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Cultureel en religieus relativisme. Voor mij houdt de tolerantie voor bepaalde bevolkingsgroepen direct op zodra bepaalde Nederlandse kernwaarden in het geding komen. Bijvoorbeeld de gelijkheid van man en vrouw en de tolerantie voor verschillende geaardheden.

Het water, dat is het altijd al geweest!

De ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-mentaliteit.

de uitbraak van een grieppandemie

Bronnen:
http://binnenland.nieuws.nl/512814

Het feit dat we continu bang zijn dat we bedreigd worden. de angst regeert zeg maar

De huidige regering.

De mentaliteit van haat en wantrouwen. Hiermee bedoel ik de gevolgen van de spanningen omtrent terrorisme et cetera. Na 11 september is er veel wantrouwen tegenover elkaar en tegenover de moslims. Het gevolg is maatregelen die vergaande inbreuk op de privacy zijn en de onterechte angst tegenover de Moslims. Om de reden van dit wantrouwen krijgen mensen als Wilders en Verdonk aanhang. We vertrouwen elkaar niet meer we zoeken bescherming in andere politici dan de gevestigde regeringspartijen (die hebben immers gefaald ons te beschermen (als is er niets gebeurd)). Kortom de mensheid is om een of andere reden bang en dat bied gelegenheid voor politici als Wilders.

Een bepaalde groep die het land wil veranderen voor hun geloof.

Ombekende virussen staan te trappelen om zeer veel slachtoffers te maken. Binnen 25 tot 50 jaar zijn we de klos! De natuur brengt alles weer in evenwicht. De wetenschap zal machteloos zijn. De mens trouwens ook!

Extremisme

De mens zelf! Door ons consumptiegedrag verpesten we de natuur en door ons egoisme de samenleving

Persoonlijk vind ik dat de criminaliteit aan banden moet worden gelegd.Wij moeten weer ingrijpen als iemand in elkaar wordt geslagen.Het is te schandalig voor woorden dat oude mensen in hun huis niet alleen worden beroofd maar ook nog eens half dood worden geslagen .We moeten weer sociaal betrokken worden.En we hebben een veel strengere overheid nodig.Iemand als Peter R.Vries als Minister-President en Alberto Stegeman als minister van justitie.

wilders.

De overbevolking. Hoe houden we een leefbaar land?

de grootste bedreiging is het niet met elkaar om WILLEN gaan. -Niet lusiteren, over 1 kamn scheren, alleen negatieve dingen zien dat geld heen én weer, zonder aanziens des religies waar samengewerkt wordt, waar inlevingsvermogen regeert, wordt waarde en geluk gecreeerd. waar haat regeerd, wordt waarde vernietigd.

De uittocht van de mensen die het wel gezien hebben hier, en die toch in de regel degenen zijn die er voor moeten zorgen dat de raderen hier allemaal blijven draaien. Ik heb hem natuurlijk al eens vaker geplaatst, mar vooruit, nog maar een keer, omdat het één van mijn favoriete metaforen is.

Bronnen:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=979

de politieke correctheid,waardoor niemand meer een ander op zijn of haar wangedrag durft of mag aan te spreken en de regelzucht waarmee andere politiek correccte naar voren gehaald worden om meer politiek correct gedrag tentoon te stellen. buitenlanders worden medelanders, positive discriminatie zorgt ervoor dat functies moeten worden vervuld door een dwarsdoorsnede van de bevolking zonder te kijken of iemand de meest geschikte persoon voor die functie is (vaak alleen maar functies boven het kaderniveau ik heb nog nooit gehoord dat positieve discriminatie word toegepast op bijvoorbeeld een belader van een vuilnisauto of poetsvrouw of iets van dien aard, zo van voor deze belader hebben wij een allochtoon nodig van het vrouwelijk geslacht.) maar alleen of iemand tot een zogenaamde minderheid behoort.

Mensen die overal bedreigingen zien.

De steeds grotere invloed van gewelddadige haatideologieën.

Dat mensen dit niet doorzien: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest."