Cultureel en religieus relativisme.

Voor mij houdt de tolerantie voor bepaalde bevolkingsgroepen direct op zodra bepaalde Nederlandse kernwaarden in het geding komen. Bijvoorbeeld de gelijkheid van man en vrouw en de tolerantie voor verschillende geaardheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet het vooral ook waardenrelativisme niet ; het grondanker van de linkse kerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, eigenlijk komen het cultureel en religieus relativisme voort uit het waardenrelativisme.

Andere antwoorden (19)

Het water, dat is het altijd al geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-mentaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de uitbraak van een grieppandemie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je er echt bang voor?
Ik dus totaal niet. 'Dat waait wel weer over...' denk ik dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben daar op zich niet bang voor
maar als het werkelijk komt, zal de hele zaak behoorlijk op zijn kop liggen.
Het feit dat we continu bang zijn dat we bedreigd worden. de angst regeert zeg maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ben ik het helemaal mee eens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DANK!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij hebt een stevige knar zie ik
De huidige regering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar baseer je dat nou op? Ik denk juist dat de komende regering een puinhoop wordt, als Wilders aan de macht komt. Met de huidige regering is echt niet veel mis hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Punt 1, ik heb niet gezegd dat ik verwacht dat Wilders aan de macht komt. Punt 2, het egoïstische gedachtengoed wordt gevoed door de aasgieren cultuur die wordt aangestuurd sinds Balkenende en cohorten hier de scepter zwaaien. Mensen worden steeds asocialer en agressiever. Ondertussen worden er politieke beslissingen doorheen gedouwd daar waar niks meer aan het volk gevraagd wordt. De (verplichte) ziektekostenverzekeringspremie is torenhoog geworden en wordt alsmaar hoger. Het toestaan van privatisering van gemeengoed als waterbedrijven, energiebedrijven, vervoersbedrijven etc wordt steeds meer doorgevoerd door deze regering en het volk puur als melkkoe gezien. Nog meer punten nodig waar ik dit op baseer? Beste mensen, er wordt gezegd dat een volk een leider krijgt dat het verdiend. Er zijn in ieder geval 4 mensen (aan de min-duimpjes te zien) die deze ellende verdienen dan. Eet smakelijk.
De mentaliteit van haat en wantrouwen. Hiermee bedoel ik de gevolgen van de spanningen omtrent terrorisme et cetera. Na 11 september is er veel wantrouwen tegenover elkaar en tegenover de moslims. Het gevolg is maatregelen die vergaande inbreuk op de privacy zijn en de onterechte angst tegenover de Moslims. Om de reden van dit wantrouwen krijgen mensen als Wilders en Verdonk aanhang. We vertrouwen elkaar niet meer we zoeken bescherming in andere politici dan de gevestigde regeringspartijen (die hebben immers gefaald ons te beschermen (als is er niets gebeurd)). Kortom de mensheid is om een of andere reden bang en dat bied gelegenheid voor politici als Wilders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bepaalde groep die het land wil veranderen voor hun geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ombekende virussen staan te trappelen om zeer veel slachtoffers te maken.
Binnen 25 tot 50 jaar zijn we de klos!
De natuur brengt alles weer in evenwicht.
De wetenschap zal machteloos zijn.
De mens trouwens ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de laatste 3 zinnen ben ik het helemaal eens. Maar waar haal je je eerste twee aannames vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens om je heen wat voor een akelige virussen er al zijn. Ben bang dat het nog maar het begin is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuur brengt alles weer in evenwicht. Dat is erg mooi gezegd, zeker iets om over na te denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
... maar wat is "in evenwicht"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder mensen!
Extremisme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens zelf! Door ons consumptiegedrag verpesten we de natuur en door ons egoisme de samenleving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat de criminaliteit aan banden moet worden gelegd.Wij moeten weer ingrijpen als iemand in elkaar wordt geslagen.Het is te schandalig voor woorden dat oude mensen in hun huis niet alleen worden beroofd maar ook nog eens half dood worden geslagen .We moeten weer sociaal betrokken worden.En we hebben een veel strengere overheid nodig.Iemand als Peter R.Vries als Minister-President en Alberto Stegeman als minister van justitie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt het meest lachwekkende antwoord ooit op deze site..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik waardeer het wel, +1.
Ik ben het er nog mee eens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankjewel en SUNIRAM NEEM IK TOCH NIET SERIEUS
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overbevolking. Hoe houden we een leefbaar land?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de grootste bedreiging is het niet met elkaar om WILLEN gaan.

-Niet lusiteren, over 1 kamn scheren, alleen negatieve dingen zien

dat geld heen én weer, zonder aanziens des religies

waar samengewerkt wordt, waar inlevingsvermogen regeert, wordt waarde en geluk gecreeerd.

waar haat regeerd, wordt waarde vernietigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zijn die mensen, die niet met elkaar om willen gaan, niet luisteren, over één kam scheren en alleen negatieve dingen zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn *ALLE* fundamentalisten die dat gedrag vertonen. Dus sommige Christenen en Islamieten en ALLE Wilders aanhangers (ja allemaal, laat ik ze ook eens over 1 kam scheren zoals hij dat doet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeh, lekker op de man gespeeld! Overigens heb ik op Wilders gestemd voor het EP, haal ik mijn groente bij de Turkse winkel om de hoek en maak dan gezellig een praatje, en heb ik vorige week nog ontzettend leuk zitten babbelen met ene Ali die ik ontmoette op het terras van mijn stamkroeg. Maar natuurlijk ben *ik* de fundamentalist met de vooroordelen die niet met bepaalde groepen om wil gaan...
De uittocht van de mensen die het wel gezien hebben hier, en die toch in de regel degenen zijn die er voor moeten zorgen dat de raderen hier allemaal blijven draaien.

Ik heb hem natuurlijk al eens vaker geplaatst, mar vooruit, nog maar een keer, omdat het één van mijn favoriete metaforen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
`Wow ,kort en bondig een verdiende +1
de politieke correctheid,waardoor niemand meer een ander op zijn of haar wangedrag durft of mag aan te spreken en de regelzucht waarmee andere politiek correccte naar voren gehaald worden om meer politiek correct gedrag tentoon te stellen. buitenlanders worden medelanders, positive discriminatie zorgt ervoor dat functies moeten worden vervuld door een dwarsdoorsnede van de bevolking zonder te kijken of iemand de meest geschikte persoon voor die functie is (vaak alleen maar functies boven het kaderniveau ik heb nog nooit gehoord dat positieve discriminatie word toegepast op bijvoorbeeld een belader van een vuilnisauto of poetsvrouw of iets van dien aard, zo van voor deze belader hebben wij een allochtoon nodig van het vrouwelijk geslacht.) maar alleen of iemand tot een zogenaamde minderheid behoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die overal bedreigingen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De steeds grotere invloed van gewelddadige haatideologieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mensen dit niet doorzien:
"De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest."