heeft diederik samsom werkelijk gezegt dat nederland nog multi cultureler moet worden? in welke context moet ik dit zien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er heerst door veel negatieve berichtgeving vanuit de media, bepaalde ervaringen en onwetendheid tov ieders cultuur/achtergrond vaak veel afstand onder elkaar als multiculturele samenleving. Zodra de meerderheid elkaar benaderd uit interesse en/of zich meer gaat verdiepen in elkaars achtergrond en cultuur zal men zien dat het bij lange na niet zo negatief hoeft te zijn als vaak wordt verondersteld.
paulus811
11 jaar geleden
Guarani, programma's als opsporing verzocht en de dagelijkse roofberichten in de krant, zijn niet negatief maar feitelijk. Het is onjuist om de media de schuld te geven van het feit dat verdachten wel erg vaak eenzelfde signalement hebben.
Kristal
11 jaar geleden
Ben het Guarani eens. Wanneer je de mensen uit andere culturen vanuit een persoonlijke interesse gaat benaderen, zijn de verschillen niet zo groot, kunnen gewoontes anders zijn maar niet onoverbrugbaar. Paulus, de krant heeft inderdaad geen schuld, maar wij als lezers. Wij staan toe dat vrijwel een hele krant gevuld wordt met negatieve berichtgeving (en sport), wij zouden moeten verlangen naar meer positieve berichtgeving. Dan zou het meer in evenwicht zijn. Je kan zeggen dat het feiten zijn, maar als je 100 negatieve feiten leest en geen positieve kan je toch niet zeggen dat de feiten voor zich spreken.

Antwoorden (1)

Volgens Samsom is de multiculturele samenleving door toedoen van het vorige kabinet “een stukje achteruit gegaan”.

Wat hij daar mee bedoelt is:
Nederland heeft inwoners van hele verschillende achtergronden en culturen.
Daarmoe moeten we samen leven.
Met het standpunt dat gelijke rechten voor verschillende culturele, etnische en godsdienstige gemeenschappen moet bestaan.

http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/09/10/samsom-ijvert-voor-vrouwen-in-kabinet/

Hij zegt dus niet dat Nederland nog meer multicultureel moet worden.
Hij zegt dat het samengaan van de culturen binnen ons land verbeterd moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk bedoelt hij met gelijke rechten ook : geen voorkeursbehandelingen. Dan kan ik het niet meer dan 100 % met hem eens zijn.