Ik moet mijn ID kaart verlengen maar ik was vroeger een "diehard" duimzuiger en dat is na al die jaren nog steeds aan mijn duim te zien, zie ext. uitl

Je moet natuurlijk vingerafdrukken laten maken voor je ID kaart, het bewijs is dan weer heel wat jaren geldig maar mijn duim ziet er dus anders uit vanwege dat jaren lange duimzuigen van vroeger. Zou dit een probleem zijn i.v.m. de vingerafdrukken die ze gaan maken?

Misschien dat mijn duim in de jaren dat mijn ID geldig is nog bijtrekt, mocht het gebeuren dat ze dan iets met mijn vingerafdrukken willen doen (niet dat ik van plan ben het criminele pad op te gaan hoor :P ) dan klopt het niet meer.

Zou dit een probleem zijn? Zou mijn duim überhaupt nog eens bijtrekken? :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Is dit bij 1 duim? Want dan kunnen ze waarschijnlijk wel van je andere duim een vingerafdruk halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gelukkig wel van 1 duim. Zijn er ook kinderen die 2 verschillende duimen gebruiken dan? :P Ik meen mij te herinneren van familie dat ze van beide duimen een afdruk nemen. Maar goed, misschien willen ze wel juist de duim die ik vroeger altijd in mijn mond stak (links).

Het beste antwoord

Zie zg. vingerafdruk wordt electronisch gemaakt.

Het is niet zo dat je je vingers in een doosje stempelinkt moet drukken en dit vervolgens op papier zetten.

Dat je duim er anders uit ziet, dat maakt niks uit.
Je zult heus niet alle vel en alle lijntjes van je duim gezogen hebben.

Nee, voor je ID kaart is het geen probleem.
Bovendien heb je twee duimen.

Als je nog jong bent, dan trekt het nog een heel stuk bij.
Iedere cel van je lichaam vernieuwt zich steeds.
Men zegt wel eens dat je iedere 7 jaar een heel nieuw lichaam hebt.
Dus dat komt wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als u 7 lagen huid er heeft kunnen afzuigen kan dit een probleem geven. Echter betwijfel ik dit. Er zijn mensen geweest die hun vingerafdruk met zuur hebben geprobeerd te veranderen maar dit is echter erg pijnlijk en moeilijk. Uw vinger afdruk kan beschadigt zijn maar er zijn nog wel genoeg herken punten om uw vinger afdruk aan u te koppelen.

Bron:
Nederlandse Wikipedia is ver niet zo uitgebreid als die van de Engelsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden vier vingerafdrukken gemaakt, de twee 'beste' worden opgeslagen, 1 voor je ID, 1 voor joost mag weten wat.
En nee, die duim trekt niet bij. (Ik heb zelf tot m'n tiende geduimd, bovenkant rechterduim is wat breder en in m'n verhemelte zit nog steeds precies pas de 'deuk' van m'n duim.)
Stel dat je duim (theoretisch) wel zou bijtrekken, dan blijven de lijnen en dergelijke in de huid precies hetzelfde, dus ook dat is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt geregeld voor(althans in het geval van mijn dame en mij),dat het maken van een vingerafdruk niet lukt. Dan pakken ze domweg een andere vinger, net zo lang tot ze er één hebben waarbij het wel lukt.Je hoeft je dus om die bezogen duim geen problemen te maken.