welk nummer moet je bellen als je de brandweer nodig hebt zonder spoed ? Voor politie heb je 0900-8844. Wat is het nummer voor de brandweer ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21K

Het beste antwoord

De telefoonnummers voor niet-spoedeisende zaken zijn, behalve het door jou al vermelde politienummer:

Doven en slechthorenden
Dit nummer maakt gebruik van de teksttelefoon.

Ambulance
Neem contact op met de huisartsenpost in je regio.

Brandweer
Neem contact op met de plaatselijke brandweer.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

112 voldoet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me geen goed idee. 112 is alleen voor spoed.
Er is geen centraal telefoonnummer voor de brandweer zoals er wel is van de politie. Je moet dan het plaatselijke nummer opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je hetzelfde nummer, 0900 8844 bellen..
Ik heb zo ooit een rookpluim boven de heide gemeld.. ze konden mij vertellen dat de brandweer met gecontroleerd branden bezig was.
Als je iets "verdacht" vindt, maar niet levensbedreigend, kan je gewoon dit nummer bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wil bellen terwijl er geen brand is (maar voor info over brandveiligheid o.i.d.) dan het nummer van de plaatselijke brandweer opzoeken. Is er wel brand (maar niet direct spoed), dan kun je volgens mij gewoon 112 bellen en dan meteen laten doorschemeren dat er geen bijzondere spoed is. Zo heb ik met oud en nieuw 112 gebeld i.v.m. een containerbrand. Ik heb meteen gemeld dat ik i.v.m. een containerbrand belde, dan weet de brandweer al dat het geen superspoed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brand is altijd spoed. de brandweer kan nml op 't moment van jou telefoontje niet inschattenof de brand bijv. over kan slaan etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk waar in vrijwel alle gevallen. In dit geval was het toevallig wel zo, omdat het niet de eerste keer was die dag dat ze voor hetzelfde kwamen op dezelfde plek. (het was met oud en nieuw) Dus de situatie ter plekke was ze inmiddels bekend. En de ondergrondse container die in brand staat zorgde voornamelijk voor een hoop rookontwikkeling.
Dat is voor iedere kazerne anders, zoek degene bij jou in de buurt op in het telefoonboek of via internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
099-8844 is voor alle hulpinstanties, dus politie, brandweer en ambulance als er geen directe nood is om 112 te bellen.