Bestaat er een verzekering, dat alle reparaties dekt?

Ik heb van een vriend gehoord, dat er een soort verzekering bestaat dat alle reparaties dekt, bijv. ook verven. Hij vertelde zoiets: om de 2 a 3 jaar stuurt de verzekeringsmaatschappij iemand lang, om je woninh te inspecteren. Als die bijv. ziet dat het huis een nieuw likje verf kan gebruiken, zorgt de verzekeringsmaatschappij daar ook voor. Of dat de goot los zit, dan stuurt die ook een bedrijf voor de reparatie. De verzekering betaalt dan ook de reparatie. Bestaat zo'n dergelijke verzekering? En hoe heet deze verzekering en zou ik hem ev. kunnen afsluiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat zou erg mooi wezen als er een verzekering zou zijn die slijtage zou dekken!
Nee dat bestaat dus niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel van dit soort verzekeringen, maar niet zoals jij het stelt, voor al het onderhoud. En het woord "verzekering" gebruik je dan meestal niet.

Zo is het mogelijk om voor b.v. schilderwerk, kozijnen, dak, CV-ketel, riolering etc onderhoudscontracten af te sluiten. De meest bekende is de CV-ketel. Je betaalt dan een vast bedrag per maand, en ongeacht wat er met je ketel gebeurt, ben je "verzekerd" van gratis reparatie, of tegen een meerprijs ook van gratis onderdelen en voorrijkosten. Dat is eigenlijk ook een soort verzekering.

Voor wat jij wilt is er een andere mogelijkheid. Dat is niet echt een verzekering, maar het houdt wel in dat je nooit meer kosten hebt aan je huis.

Bij diverse maatschappijen kun je je huis verkopen voor 50 tot 75% van de waarde. (afhankelijk van je leeftijd)
Je krijgt dan een bak met geld, je bent tot je overlijden verzekerd van gratis wonen, en al het onderhoud aan je woning wordt ook gratis geregeld. Als je dringend veel geld nodig hebt, en je wilt je woonlasten drastisch verlagen, is dat een optie. Als je het jammer vindt, dat je nooit meer zult profiteren van stijgende huizenprijzen, en je nabestaanden niets over zullen houden aan de waarde van je huis, is het geen optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALS zo'n verzekering al zou bestaan..ik zeg dus..ALS..dan was de premie zo vreselijk hoog, dat hij daardoor weer zeer onaantrekkelijk voor vrijwel iedereen zou worden..

Het antwoord is dus: Nee, een dergelijke verzekering bestaat niet..

Groet,

Ton