wat betekend Meydanli?

Ik heb een vriendin en die heet meydanli van achteren. Ik had het over haar met mijn turkse buurvrouw. Meydanli is wat eenzaam en het gaat thuis niet zo goed met haar. Toen ik dit vertelde moest mijn buurvrouw even grinniken. Ik vroeg haar waarom ze moest lachen maar wilde dit niet zeggen, ze zij alleen dat het een aparte achternaam was in deze situatie. Ik heb gezocht maar kan niet vinden wat deze naam betekend. Misschien een Turkssprekende goeie vrager wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Meydan betekent in het Turks, 'gebied' - 'plein' - 'ruimte' enz.

Dus haar achternaam is letterlijk vertaald: 'ruimte bezittend'. Iemand die veel ruimte heeft.

Toegevoegd na 4 minuten:
In een andere context betekent het ook 'het midden'.
In de zin van centraal middelpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het gevraagd aan een Turkse jongen voor je die zegt dat het iets betekent als "omgeving"of "pleintje"

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohw Loenie was me al iets voor zie ik :) Zie wel gelijk dat de info die ik kreeg dan klopte :)