Waarom zeggen mensen vaak een merknaam (a-merk) tegen andere merken (b, c en huismerken) van hetzelfde soort product?
Ik snap dat veel producten kwa inhoud, ingredienten en structuur veel op elkaar lijken kwa smaak, uiterlijk of iets anders, zoals schoonmaakkracht enzo...
Maar mijn vraag is: waarom zeggen mensen tóch Ciff, tegen het huismerk van de super? Of Swiffer, tegen een ander soort merk veeggeval?
Ik noem mijn zus ook niet anders, omdat een vriendin van mij dezelfde voornaam zou hebben. Kwa inhoud én uiterlijk is het toch iemand anders. Waarom dan wel veel producten dezelfde naam geven?
En alle bomen zijn ook geen bomen (een bonsai is geen grote eikenboom), en niet alle gras is gras zeg maar... (bamboe is een soort gras, maar waar je op kan lopen en rennen zoals op een speelveldje is nog altijd geen bamboe)...
Maar goed, mijn vraag is dus: waarom dezelfde naam zeggen tegen producten, voorwerpen en andere zaken die toch hetzelfde zijn maar nét wat anders?
overigens ik heb geen idee of dit in de goede categorie staat.
Toegevoegd na 13 minuten:
overigens gaat mijn vraag niet over de MERK, maar over alle soorten dingen die er bestaan op de wereld, zelfs planten, dieren en andere zaken geven we dezelfde naam.
Is deze vraag nou een copie, een opvolger of is dit echt toeval?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.