wat zijn de typische kenmerken van het russische volk?

nederlanders worden vaak gierig genoemd, maar wat zijn nou de kenmerken van een Rus?

p.s. Dit is NIET voor huiswerk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Gastvrij, nationale trots, harde werkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eline vraagt niet wat ze van zichzelf denken. Wij vinden onszelf toch ook niet gierig. Het gaat om wat andere mensen van de russen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ik niet direct uit de vraag opmaken. Maar het toeval wil dat ik enkele russen ken. Ik vind ze gastvrij, trots (op het land, niet op het systeem) en harde werkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@B, dat verandert niets aan mijn reactie (maar hetzelfde geldt ook mijn antwoord).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunnen andere mensen de typische kenmerken van een Rus dan niet gastvrij, trots en harde werkers vinden persoon zonder naam?
Ik ben geen Rus maar dit komt wel bij me op als ik aan een Rus denk.
Het hoeven toch geen negatieve kenmerken te zijn.
Die noemde jij al.

Andere antwoorden (1)

zwaarmoedigheid en alcoholmisbruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar niet van nature, opgelegd door het systeem. Ik bedoel, als je als boer 4 weken te vroeg moet oogsten omdat één of andere knurft van de partij dat vind, en dat gaat zo je hele leven maar door, dan kan je toch als boer zijnde maar het best stomdronken op de trekker zitten. Dan kan je er in ieder geval nog om lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt niet naar de reden gevraagd. Alleen als je met russenpraat dan valt hun melancholieke/zwaarmoedige aard en hun liefde voor wodka op. Dat is al zo voor 1917 hoor. Het communisme was minder erg dan het Tsarenrijk.