Een vraag over het sigaretten merk LUCKY STRIKE?

Is het waar dat er vroeger af en toe een sigaret met wiet in een pakje lucky strike zat? Vandaar lucky? Gehoord in de kroeg....?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit van gehoord, maar het lijkt me een leuke marketingtruc!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op internet gaan er ook geruchten rond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geloof je zelf toch niet...

Het beste antwoord

Ik heb LUCKY STRIKE jarenlang ( 32 jaar ) zelf gemaakt,
en ik kan iedereen zeggen, Dit is een onzinverhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ze gemaakt, maar niet gerookt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werkt op de plek waar ze gemaakt worden, weet je echt wel wat erin gaat - en denk je nou echt dat er wiet in sigaretten wordt gedaan en dat dat toegestaan zou worden??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....tja, en dat je dat ook nog eens niet zou ruiken??? Sb heeft geen idee hoe wiet stinkt denk ik. En als Hippo die sigaretten heeft gemaakt, had ie het echt wel geroken... of gerookt haha ;-)

Andere antwoorden (4)

Neen dat zijn fabeltjes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, wat een heerlijke urban myth. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met de context waarin de sigaret werd "geboren", namelijk 1871, ten tijde van de Gold Rush.

Als je als goudzoeker een rijke ader vindt, dan heb je een Lucky Strike.

Dus ik zie hier wel raakpunten. Marketingtechnisch is het natuurlijk een briljante actie om je product te linken aan een positieve belevenis.

(Let op: dit is speculatie op basis van bekende gegevens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je ze er zelf van te voren hebt in gestopt. Geloof maar niet,dat de fabrikant zo'n risico zou durven lopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een broodje Aap verhaal.

hier de story van LS

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucky_Strike