Uit welk land komt kenteken E?

Van welk land is het kenteken letter E.
Zoals bij ons NL is bij het kenteken wat ik bedoel E.
Welk land is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk best vreemd dat in het geval van E (Espanje) er maar één letter wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot bij ons in (NL) Nederland met 2 letters.
Misschien dat -welk dan ook- in enige organisatie daarover meer duidelijke afspraken worden gemaakt. De vraag is natuurlijk dan: met hoeveel letters kom je minimaal uit om alle landen eenduidig op een nummerplaat te zetten?
Zouden ze hier in de reisbranche niet een betere (en dus duidelijkere) oplossing voor hebben gevonden trouwens?
Heeft iemand uit die branche daar misschien een antwoord op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén letter raar? België. Duitsland, Noorwegen, Zweden, Italië, Frankrijk - allemaal 1 letter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de reden dat Nederland 2 letters heeft is erg simpel: er is namelijk al een ander land dat de letter N in gebruik heeft, namelijk 'Noorwegen'. om onbegrijpelijke redenen heeft het het moderatorenteam van GV behaagd om mijn antwoord te verwijderen, maar daarin had ik een link toegevoegd waarin alle Europese afkortingen die op kentekens gebruikt worden zijn terug te vinden. de reden is dat het antwoord dubbel zou zijn gegeven, maar dan zouden er nog 3 wegmogen hier... maar goed, de "duidelijke oplossing" waar je om vraagt die bestaat eigenlijk al en die kun je vinden via deze link: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/7131-europese-kentekenplaten.html

Antwoorden (2)

Spanje (Espana)
bamibal
13 jaar geleden
Dat is Spanje.

Toegevoegd na 33 seconden:
(España)