Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil naar de VS verhuizen maar ik heb daar geen familie of werk, dus geen geldige reden. Is het mogelijk te verhuizen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
567
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VS zijn in een verschrikkelijke economische crisis terecht gekomen . De staatsschuld van de VS is bijna 100 % van BNP en de werkloosheid is er hoog. Zou je niet beter naar Canada kunnen gaan ? Als Canadees kan je onbeperkt in de VS reizen. Canada heeft géén grote schulden crisis en er is veel werk. Ze hebben er ook veel grondstoffen ( bijv. olie en gas ).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ofwel proberen een green card te krijgen, ofwel proveren daar n partner aan de haak te slaan en trouwen.
Als je echt usa fan bent, ben je vast ook geinteresseerd in de mensen daar. Probeer via internet, penpall of zo, contact te leggen en wie weet heb je de mazzel en vind je een leukerd.
Ik geef toe, das niet snel geregeld, maar bij emigratie ga je hoe dan ook niet over 1 nacht ijs...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tuurlijk kan dat alleen dan sta je er wel helemaal alleen voor!
Ik heb er ook vaak over na zitten denken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te leven en mogen leven in de vs heb je een greencard nodig. Dat is letterlijk een lot uit de loterij. Vanuit nl kan je er ook proberen aan te komen. Een andere manier is als toerist er heen te gaan, daar werk te zoeken en je werkgever het werkvisum te laten regelen. In dat laatste zit wel een groot risico want geen werk geen geld en dan moet je terug naar nl.

Toegevoegd na 52 minuten:
Even nog een toevoeging: op dit moment is het heel moeilijk om als "buitenlander" in de VS aan het werk te komen én blijven. Amerikanen geven de banen liever aan hun 'eigen' volk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lukt je nooit. Je kunt proberen als toerist een baan te vinden, maar dan moet je wel iets kunnen waaraan ze behoefte hebben. Dat geldt niet vaak. Ik heb het twee jaar kunnen uithouden in Boston, maar toe had ik genoeg van het werk. Elders solliciteren lukte niet zo maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding