Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Interessante vraag. Ja, dat geloof ik zeker. Door steeds 'dieper naar binnen te gaan en daar te kijken, te voelen, te luisteren en te vertrouwen'.

"Intuïtie is er niet vanzelf, maar moet worden gevormd. Door bewust gevoelens te benaderen, kan de intuïtie gestimuleerd worden. Dit aspect is vooral door de neuroloog Antonio Damasio benadrukt in zijn somatische-stempelhypothese."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk het niet, anders is het geen intuïtie. Als je intuïtie zou ontwikkelen, dan heb je het denk ik meer over "kennis".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
door primair heel goed naar jezelf te luisteren en dan naar je directe omgeving. Concentreren is noodzakelijk.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hoe meer mensenkennis je hebt, hoe beter je op je intuitie af kunt gaan volgens mij, dus ik denk van wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk van wel ja.

Zet aanvankelijk zo optimaal als je maar kunt je ratio in voor een te nemen beslissing. Neem dan een besluit maar handel nog niet.

Laat dit besluit een dag lang 'bezinken'en kijk hoe het voelt. Soms voel je opluchting over het genomen besluit. Dan zat je goed en kun je handelen.

Soms voel je onrust. Neem dan een soort van tegenovergesteld besluit en laat dat weer een dag zo bezinken. Als je dan opluchting voelt is dat het juiste. Zoniet, weer een ander besluit nemen.

Zo sta je open voor alle informatie die je tot je krijgt, ook de niet feitelijke of niet rationeel verklaarbare.

Als het lukt, probeer het dan vaker. Het is ook echt een leerproces denk ik. Om er vertrouwen in te krijgen dat het zo werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, dat kan. Door vaak in bepaalde situaties te komen en daar te handelen leer je vanzelf wat de consequenties zijn. Na een tijdje ga je bepaalde zaken herkennen en zie je vooraf de consequenties van iets in. Je kan dus al een inschatiing maken wat de juiste keuze is voordat je de keuze gemaakt hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee dat heb je al... Het is alleen de vraag of je ernaar kunt luisteren en het niet wegredeneert... En als je het laat, dan werkt je intuïtie zoals het hoort...

Nee, je kunt het niet ontwikkelen, je kunt het negeren, dat dan weer wel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, door op je intuïtie af te gaan wordt je intuïtie steeds beter. Ik heb heel vaak spijt gehad van het niet afgaan op mijn intuïtie en merk dat je intuïtie afneemt als je haar negeert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, volgens mij komt intuïtie doordat je hersenen uit vage hint in een situatie herkenningspunten pakken en die omzetten in een actieve gedachte.

Kennis of ervaring in een bepaalde richting is daarvoor noodzakelijk.

Toen ik vaak in een Disco kwam, dan voelde ik soms dat er problemen gingen komen. En dan was ikzelf daarbij niet betrokken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Volgens mij heb je al intuitie en luister je er vaak niet naar. het állereerste antwoord wat in je opkomt is volgens mij intuitie. Daarna ga je nadenken en dan pas reageren. Vaak blijkt dan je eerste intuitieve antwoord het beste te zijn geweest, omdat je op dat moment in contact was met je 'hogere zelf', je ziel, datgene wat altijd blijft en dus niet kan sterven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing