Als mensen hun dieren verven, heeft dat dan invloed op hoe dieren elkaar zien?

In China zie je het telkens meer, mensen die hun dieren een complete make-over geven. Het blijft dan niet meer bij het knippen, wassen of kleden, maar dieren worden er zelfs al geverfd!
Ik snap sowieso niet waarom dit nodig is, laat dieren zijn zoals ze zijn, maar ik vroeg me wel af of dit een gevolg voor het dier zelf heeft.
Als ik zie dat honden als panda's of tijgers worden geschilderd kan ik me best voorstellen dat dat andere dieren afschrikt of verandert er niks doordat het gedrag van de hond hetzelfde blijft?
Dit leek me wel een interessante vraag!

Toegevoegd na 2 minuten:
geschilderd = geverfd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier zie je een filmpje met geverfde honden. Met uitleg van een Chinese, waarom ze dat doen. En gelukkig ook wat tegenargumenten....

http://www.hondnet.nl/video/geverfde-honden-in-china

Maar een hond blijft een hond, hoor.

Honden worden hier ook wel raar geschoren
En vervolgens een jasje aangetrokken.
Of schoentjes.
Of andere onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dieren gaan meer op reuk af san op uiterlijk, dus ik denk dat de reu van de buurman niet moeilijk doet tegen een geverfde teef
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ,,de reuk.+1