Als eerste op een feestje binnen komen?

Wat heb je liever? Als eerste op een verjaardag / feestje binnenkomen of als de hele kamer volzit binnen komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Binnenkomen als de kamer volzit en met verheven stem roepen "gefeliciteerd allemaaaaal!" Vervolgens schuld ik alleen de jarige een hand, eventueel ouders, maar ik ga echt niet iedereen een voor een af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik kom het liefst als eerste binnen, anders moet jezelf eerst iedereen langsgegaan om te feliciteren en te begroeten. En als je de eerste bent komen ze naar jou toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Cindy1985;

Als eerste binnen en als laatste weer buiten; de beste plaats en het minste gedoe met handjesgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begeef mij liever helemaal niet op feestjes waar de hele kamer 'volZIT'. Brrrrr... dat zijn meestal de meest burgerlijke saaie feestjes. Maar als ik er niet omheen kom: dan liever als een van de eerste binnen; en dan ook heel snel weer wegwezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mijn idee :) +1
Als eerste binnenkomen, dan hoef ik niet langs alle mensen te gaan om me voor te stellen of ze te feliciteren. Ze komen maar naar mij toe ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefst zo vroeg mogelijk. Al dat handjes schudden... bah! En de kans dat je over benen struikelt, is ook vele malen groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen van beiden, maar dat ligt wel aan het feest waar ik heenga. Als het een verjaardag is eindig je als laatste steevast op de houten klapstoel, zodat je gegarandeerd met een hernia het 'feest' weer verlaat.

Dus wat mij betreft kom ik een half uur nadat ik verwacht zou worden.
14 jaar geleden
Bij voorkeur ontloop ik feestjes, maar als ik er niet onderuit kan ga ik vroeg en ben als eerste weer weg. De feestjes waar ik kom wordt tegenwoordig door weinigen meer een rondje gemaakt om een hand te geven. Een algemene zwaai met "hallo allemaal" schijnt al te voldoen. Dus als ik wegga doe ik dat ook met "Prettige avond nog en tot ziens". Behalve natuurlijk de gastheer en -vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het liefst als één van de eersten binnen. Je hoeft inderdaad niet iedereen af om handen te schudden en iedereen te feliciteren en ik vind het ongemakkelijk als je binnenkomt en iedereen kijkt je aan, brr nee dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefste was ik de feestgever en feestvarken... Het hangt van andere factoren af dan de keuze vroeg of laat komen, als wel hoe laat kom ik actueel op dat feest... En als dat dan vroeg is, dan is dat zo...
Het is voor mij een keuze, omdat ik niet vroeg of laat wil komen... Ik ga naar dat feest en ik zie wel, maakt niet uit of ik de eerste ben of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een hekel aan te laat komen. Dus als ergens staat vanaf 20:00 uur dan zal ik er ook rond die tijd zijn. Meestal ook omdat ik toch eerder weg ga i.v.m. het feit dat ik de volgende ochtend vroeg op moet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever niet als het al vol zit. Ik twijfel altijd tussen de generale zwaai-met-groet en het rondje-handen-schudden. En dan is er nog de mengvorm: de zwaai en nog een aantal mensen die je apart moet begroeten.
Maar vooral als (zoals bij een cursus waarvan je weet dat je met deze groep mensen nog een tijd vooruit moet) het belangrijk is dat je de namen onthoudt van iedereen die je een hand geeft, wil ik graag bij de eersten zijn. Anders lukt het me nooit om al die namen te onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kom het liefst als 2e of 3e binnen.
net niet te sneu om te lijken dat je niets beters te doen heb, wel snel geoeg om nog normaal je 1e drankje optijd te krijgen;-) daara is iedereen te druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou mij niets uitmaken. Ik voel me vrij ondanks mischien de leegte en voel mij vrij bij heel veel mensen. De keuze van een feestje waarbij dit ontstaat zoals je beschrijft heeft te maken met schroom en verlegenheid van je zelf. Het maakt mensen onzeker. Wie gaat er midden in de kamer zitten en wie in een hoekje. Als je jouw gevoelens vrij laat gaan zal je waarschijnlijk op wat minder feestjes verschijnen. je houd dus rekening met de ander. Ik denk dat als je een lievelingsfeestje hebt dit veel minder hebt. Het zegt iets van jouw persoon, Daar komt nog bij dat als je je eigen feestje geeft de personen zelf kiest. Probeer de eigenwaarde wat op te krikken want ik weet zeker dat je bij heel veel mensen van betekenis bent en als je dat voelt, kan je beminnen en maakt het niets meer uit waar je bent, met andere woorden blijf jezelf, vertrouw je zelf dan kan jij schitteren in gezelschap. Je bent een waardevol mens samen met andere waardevolle mensen. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liever binnenkomen als er al meer mensen zijn. Dat voelt gewoon beter..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever helemaal niet binnenkomen. Feestjes met veel mensen? Dat zijn geen feestjes maar martelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste binnenkomen. Ik ben een beetje verlegen en dan kan ik me drukken.