Ben ik de enige die een beste antwoord met een goede-vraag-stem beloont?

Als iemand mijn antwoord als beste kiest, dan ga ik altijd terug naar de vraag om te kijken wat de antwoorden zijn van anderen en dan beloon ik het besluit met een goeievraag markering/stem...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt mij de bedoeling dat je een vraag (alleen) als goede vraag beoordeelt als je 't een goede vraag vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Of je de enige ben, weet ik niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik doe dat niet. Als ik een vraag interessant vind, markeer ik de vraag als interessant. Als ik een beste antwoord geef, hoeft nog niet te zeggen dat ik de vraag ook daadwerkelijk interessant vind.

Maar ik denk dat jij mensen op deze manier wel uitnodigt om jou antwoord als beste antwoord te kiezen, zodat ze zelf ook nog een puntje meepikken. Ik ben hier overigens niet gevoelig voor, die puntjes doen me niet zo veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het 100% met je eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik ook!
Nee, dit doe ik niet. Ik vind de punten niet zo belangrijk en ik neem aan de vraagsteller in het algemeen ook niet. Soms stuur ik een persoonlijk bericht om de persoon te bedanken voor het feit dat mijn antwoord als beste is gekozen, maar zeker ook niet altijd.

Wat ik wel doe is vóór ik zelf een antwoord op mijn vraag als beste antwoord aangeef, geef ik dat antwoord nog een +1 met een duimpje (als ik dat al niet eerder heb gedaan). Van mij krijgt het beste antwoord dus altijd 11 punten. Maar wederom doe ik dit niet voor de punten, maar om aan te geven dat ik dit een goed antwoord vind. Anderen met een goed antwoord op mijn vraag krijgen ook een duimpje omhoog. Wederom niet voor de punten, maar als waardering voor de bijdrage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe 100% (heb er maar 1 gesteld). Ik ben benieuwd wat mensen zelf denken/vinden. Misschien ben ik het niet helemaal met het antwoord eens maar de onderbouwing en redenering vind ik belangrijker dan het antwoord. Meningen verschillen nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me toch af waarom er minduimpjes worden gegeven, er wordt om een mening gevraagd en deze geef ik, wat is daar fout aan?
Ik doe het nooit en daarom zal je dit antwoord ook waarschijnlijk niet als "beste antwoord" markeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als ik niet meer weet wat de vraag was en mijn antwoord dan ga ik terug om te kijken.
Alleen als ik een antwoord goed vind dan geef ik een plus.
Als een antwoord onterecht min-duimpjes heeft gekregen dan geef ik ook een plus.
Echt is nog altijd leuker dan nep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het wel, tenzij er voor mij geen nuttig antwoord gegeven is. En denk ook niet dat jij anders zoveel punten kan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk doe ik dat niet.

Je zou het zelfs als een vorm van omkoperij kunnen zien.

Of een vraag een goede vraag is, hangt af van de vraag - het heeft absoluut niets te maken met welk antwoord door de vraagsteller tot beste antwoord is gekozen.

In feite beweer jij dat een vraag beter wordt wanner jouw antwoord tot beste antwoord wordt gekozen. Ik ben het daar niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het riekt inderdaad naar omkoperij.
Alleen zal dat argument geen waarde hebben als iemand vind dat de punten geen waarde hebben. Maar aan de andere kant, dan hoef je ook weer geen punten uit te delen...
Als iemand mijn antwoord als beste uitkiest, maakt dat de vraag zelf toch niet beter dan vóór sluiting?

Als ik een vraag extra goed/interessant vind, geef ik +1. Ik geef geen +1 als beloning omdat mijn ego gestreeld is of als ruilhandel voor de +10 die ik heb gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje raar dit...
Dus jij markeert een vraag als goede vraag als je het beste antwoord hebt gegeven?
Waar slaat dat op? Zo van; ik krijg 10 punten, fijn, nou, dan geef ik diegene ook nog een punt als bedankje. IK zou het logisch vinden als je dit zou doen als je het écht een goede vraag vindt, niet omdat je de beste antwoorder bent!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik doe het niet. Als ik een vraag tegenkom die ik goed vind, dan geef ik um een goede-vraag-stem.
Als mijn antwoord de beste blijkt te zijn volgens de vraagsteller, dan is dat leuk natuurlijk. Ik heb er nog nooit over na gedacht dat ik diegene op die manier kan 'bedanken' voor de punten. Maar ik vind het ook niet echt nodig. De ene vind het leuk om antwoorden op zijn/haar gestelde vragen te ontvangen, de ander vind het leuk om ze te beantwoorden, de ander doet alles voor de punten. Zo heeft ieder zn rol en dat maakt deze site zoals ie is.. best leuk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga zelden terug naar oude vragen. Waarschijnlijk had ik allang op "goeie vraag" gedrukt.