Moet je deze uitvaart zelf betalen ?

het is misschien een beetje vreemde vraag, en hoop het niet mee te maken, maar als een baby (ver) in de zwangerschap komt te overlijden, wordt de baby uit de baarmoeder gehaald en komt er vaak een begrafenis. Zo'n baby kan je in de buik (lijkt mij) nog niet verzekeren hier tegen. Moet je als ouders dan zelf voor de kosten opdraaien ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een kindje van 24 weken of meer wordt als levensvatbaar beschouwd dus als "deel" van het gezin waarin het geboren zou worden en is dus meeverzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot 3 maanden na de geboorte bij Nuvema, zal best per verzekering verschillen.

Andere antwoorden (2)

"4. Op dit moment is mijn vrouw zwanger. Is ons ongeboren kind meeverzekerd?
Jazeker. Indien de verzekering 6 maanden of langer bestaat en mits in dit verband geen andere uitkeringen verschuldigd zijn, wordt de uitvaart van een levenloos geboren kind dat wordt geboren na een zwangerschap van tenminste 24 weken, door of namens 'Nuvema' tot ten hoogste 20% van het op de voorzijde van deze polis vermelde bedrag vergoed of het nadien verhoogde bedrag tot een maximum van 1200 euro. Dit geldt eveneens bij overlijden van haar kind binnen drie maanden na de geboorte. "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat bij Dela een ongeboren of pasgeboren kind gratis is meeverzekerd. Pas als het kind 2 maanden oud is moet er een aparte verzekering voor worden afgesloten.