Waarom wordt het ritme van maanden met 31 dagen in augustus verbroken?

Om de twee maanden heeft een maand 31 dagen, te beginnen met januari. Maar dit ritme wordt in augustus onderbroken. Juli en augustus hebben n.l. alle twee 31 dagen. Dat brengt het aantal maanden in een jaar met 31 dagen op een totaal van 7.
Als het ritme niet verstoord zou worden, blijft het totaal aantal maanden met 31 dagen ook 7!

Toegevoegd na 3 uur:
In het ritme, dus om de 2 mnd:
j-ma-me-jl-s-n-d geeft 7 mnd
Uit het ritme en zoals het nu is:
j-ma-me-jl-a-o-d geeft 7 mnd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als augustus geen 31 dagen had, zou het totale aantal maanden dat 31 dagen heeft op 6 uitkomen. En niet op 7, zoals jij zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt mijn vraag niet goed begrepen en dat ligt natuurlijk aan mij. De uitleg:
In het ritme, dus om de 2 mnd:
j-ma-me-jl-s-n-d geeft 7 mnd
Uit het ritme en zoals het nu is:
j-ma-me-jl-a-o-d geeft 7 mnd
Snap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@wildelely: Bij jouw schema heb je binnen één jaar ook twee maanden met 31 dagen na elkaar nl. november en december. Het zijn er zelfs drie: november, december en januari.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was zeker te laat geworden gisterenavond. Jullie hebben gelijk. Die vervelende keizer Augustus ook!

Antwoorden (2)

lees het antwoord op onderstaande vraag, dan zal het je duidelijk zijn.

http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-jaar-365-dagen-kwartalen.15263
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent vast wel het tellen op je knokkels, juli zit bij de laatste knokkel, dan beginnen we weer vooraan