Waarom maken mensen geen elektriciteit/energie van ijs/sneeuw?

In landen zoals Rusland hebben mensen vaak last van te veel sneeuw en dat de stroom uitvalt en ze het dan moeten doen zonder elektriciteit. Men kan toch elektriciteit maken van water? Waarom maken ze dan geen elektriciteit van ijs/sneeuw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Om iets te kunnen met het ijs of de sneeuw zal het eerst gesmolten moeten worden. Dat smelten kost al meer energie dan dat het uiteindelijk oplevert.

Wel wordt er natuurlijk energie bespaard omdat er geen koelkast, vriezer of airco nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-

Andere antwoorden (2)

omdat dat niet gaat, water kan je door een turbine laten stromen, die draaiende beweging wordt met een generator omgezet in elektriciteit. sneeuw en ijs stromen niet zo best, en dit kan je dus niet door een turbine krijgen. wel kan je de koude van dit gebruiken als vervanging van koelkast:) ( bespaard wel energie )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik, maar ze kunnen het ijs/sneeuw toch ook laten smelten in die mega grote milieu vervuilende elektriciteit centrales?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of mensen kunnen een machine uitvinden die van ijs/sneeuw elektriciteit maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat smelten kan, alleen hier gaat echt veel energie in zitten!
beter gezegd totaal nutteloos. :) omdat die energie ook makkelijker te gebruiken is voor de productie van elektriciteit.
( met gasbranders ijs/sneeuw smelten en het dan een stuwmeer in de gooien is natuurlijk een grotere omweg dan met die gasbranders direct een stoom ketel mee aan de gang te zetten. en hoe groter de omweg hoe meer verlies. ) Ook die machine zal niet echt gaan. dit omdat ijs en sneeuw relatief weinig energie bevatten. en omdat als die machine eerst die sneeuw moet smelten of wat dan ook kom je weer bij mijn eerste verhaal...er moet meer energie in dan dat je er rendement aan hebt....maar mocht je iets weten ( sneeuw in>elasticiteit uit en dit ook nog rendabel dan heb je wel een Nobelprijs te pakken :) maar ja om nog een beetje een paar pluspunten op noemen.
je zou bijv. met peltier elementen de éne kant mat zwart verven en in de zon leggen en de andere koud houden met ijs. om zo een groot mogelijke Delta T te creëren. ( temperatuur verschil ) als je het maar met genoeg elementen doen...kan je vast wel je mob. opladen.:) mjha het zelfde geld voor een Sterling motor:)
zoals ik127 al zei: sneeuw en ijs gaat moeilijk door een turbine.
Daarvoor moeten ze het laten smelten maar hitte opwekken is
Duur dat snap je wel. En die kosten gaat rusland niet betalen denk ik..