Hoe zou het toch gaan met de sannyasins?

In 1990 stierf Bhagwan Sri Rajneesh en zijn volgelingen verlieten de communes en gingen terug naar?
2 ontmoet ik regelmatig op een volkstuinen complex, maar hoe het met de rest gaat, daar ben ik benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Al zijn volgelingen hebben zich onttrokken aan de media en zijn zich anoniem gaan toeleggen op het tot-na-denken zetten via GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het volledig met je eens, GV heeft een zeer hoog Bhagwan gehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yahoo!

Andere antwoorden (3)

Ze zijn nu de blangrijkste ondernemers in ons land en zwemmen in het geld. Aan Bhagwan hebben ze nooit meer gedacht en aan Mammon des te meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag werd aan OSHO gesteld: Wat gebeurt er als u deze aarde verlaat? Komt er 'n nieuwe Bhagwan een nieuwe meester? Hij heeft toen geantwoord:

"Nee. Niemand kan me vervangen en mijn opvolger worden. Ik heb heel duidelijk gezegd dat we geen nieuw christendom moeten scheppen of een nieuw pausdom
met 'n nieuw Vaticaan. Nee, mijn sanyassins erkennen alleen mij.

Ik wil dat iedereen in weelde leeft. En als ik er niet meer ben moeten ze mijn dood vieren, want wij vieren alles: nederlagen en overwinningen, leven en dood. We dansen en maken er 'n feest van".

In Poona, India gaat alles nog gewoon door, meditatie en groepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben officieel sannyasin... Die zitten verspreid over de wereld en voornamelijk in Poona en in Tapoban in Nepal...
Er zijn inmiddels twee stromingen in de osho-wereld...

Dus aangenaam, nu ken je er weer één...