Ik trap meestal tegen een blikje. Waarom vraag je dan af? Nou omdat ik dan wat te doen heb. Verder denk ik dat het vooral tussen de oren zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een blikje heb ik het juist niet, ten eerste omdat dat vaak zo'n herrie maakt en ten tweede is de verleiding minder groot dan bij bijvoorbeeld een steentje of een takje.. ;-)
volgens mij is het een soort onbewuste actie die wel af te leren is.

Ik zie NOOIT een moeder die met kinderen op straat loopt tegen een steentje schoppen.

Ook oude sjieke dames doen het echt nooit.

Mijn kinderen doen het (nog) wel (maar mogen het niet van mij, ik leg ze altijd uit dat wij dan de kosten van die deuk in die auto moeten betalen).

Ik denk dat het gewoon leuk is iets "weg te zien zeilen" maar de meeste mensen leren het op straat af omdat er ruiten en auto's kunnen sneuvelen. In het bos geef ik ook gewoon een schop tegen een takje, kijk ik hoe ver hij komt