zou 1 atoombom heel nederland kunnen platgooien?

aangezien een atoombom grote schade kan aanrichten over een groot gebied, en nederland is al zo klein,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
55.5K

Antwoorden (12)

Ja Nederland zal het niet overleven. Alles wat leeft is daarna dood en heel veel is compleet vernield
ronron1212
13 jaar geleden
Niet helemaal platgooien, maar wel grotendeels vernietigen stel ik me zo voor. Want we zijn inderdaad maar een klein landje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleintje zou dat best kunnen.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Joe-4 De eerste waterstofbom van de Sovjets: 400 kiloton
Tsar Bomba Deze bom leverde de grootste explosie in de geschiedenis op: 50.000 kiloton.
De cirkels op de kaarten hieronder hebben elk hun eigen kleur en betekenis. Vrijwel alle mensen die zich op het moment van het bombardement in de zwarte kring bevinden, sterven binnen 24 uur. De mensen in de donkerpaarse rand lopen derdegraads verbrandingen op, hun huid is verkoold en cellen beginnen af te sterven. In de lichtroze cirkel hebben mensen tweedegraads brandwonden, blaren en pijn. Hun huid lijkt overgoten te zijn met kokend water. In de dunne buitenste rand zien de mensen eruit alsof ze door de zon verbrand zijn; hun huid is rood en voelt geïrriteerd aan.

Toegevoegd na 33 minuten:
Links dus de impact van Joe-4 op Amsterdam, rechts die van Tsar Bomba.
escape
13 jaar geleden
Als de bom groot genoeg is zeker wel ja
Als het een "kleine" bom is zal de schokgolf niet heel nederland platgooien, maar de straling zal zeker iedereen treffen met als gevolg dat iedereen ziek zal worden.
Er zullen een hele hoop mensen aan doodgaan...
Dat is een zekerheid !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste kernwapen dat in oorlogstijd werd ingezet was de uraniumbom Little Boy, die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Verenigde Staten op 6 augustus 1945 boven de Japanse stad Hiroshima tot ontploffing werd gebracht. Het vliegtuig waarmee de bom naar Hiroshima werd gevlogen heette Enola Gay. De bom had een explosieve kracht die equivalent was aan ongeveer 15 kiloton TNT en maakte 78.000 directe slachtoffers. Door de na effecten als gevolg van de ioniserende straling liep het dodental uiteindelijk op tot ongeveer 140.000 eind 1945. Op 9 augustus 1945 werd Nagasaki aangevallen met een plutoniumbom: Fat Man. De explosieve kracht van deze tweede bom was groter (21 kiloton). Er vielen 27.000 directe doden. Dat was minder dan bij de eerste bom, doordat de bom wegens te veel bewolking niet boven het oorspronkelijk geplande punt was afgeworpen. Het dodental in deze stad liep uiteindelijk op tot zeker 70.000 eind 1945.
Bij beide explosies kwam ook een grote hoeveelheid radioactiviteit vrij, die nog tot lang na de Tweede Wereldoorlog stralingsziekten veroorzaakte, waardoor vele doden zijn gevallen. Volgens opgave van de Japanse autoriteiten, die ook de slachtoffers registreerden die jaren later vielen door bijvoorbeeld kanker als gevolg van straling, kostten de bommen aan totaal ruim 240.000 mensen het leven.
De bom die boven Hiroshima werd afgeworpen, had een kracht die te vergelijken is met een hoeveelheid van 15000 ton (vijftien miljoen kilo) TNT, oftewel 15 kiloton.

Later werden kernwapens met een veel grotere explosieve kracht ontwikkeld. Hiervoor wordt de megaton gebruikt om de kracht aan te duiden. De zwaarste bom die ooit werd getest, de Tsar Bomba, had een effectieve kracht van 58 megaton, dus 58 000 000 ton TNT (dus 58 000 000 000 kilo), door een loden voorkant welke de explosieve kracht dempte (en de fall-out verminderde). De geschatte potentiële kracht in de Tsar Bomba bedroeg 100 Megaton.

Volgen mijn rekening machine op me telefoon kom ik buiten bereik. Het getal is te groot en als dat zo is dan geloof ik zeker dat waar Nederland was een dikke krater is
en dat alles wat het maar zou overleven zware last krijgt
van stralingsziekte. Dusja ik geloof niet dat je zoiets wilt overleven

Toegevoegd na 6 minuten:
Echt, waar praat je over of niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig zijn ze er jammer genoeg wel. Maar het hoeft niet persee grote schade aan te richten. Met een neutronenbom gaat er niks kapot alleen zal heel Nederland en mensen in omstreken dood gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is van zichzelf al bijna plat; bij zware regenval in de stroomgebieden van Maas en Rijn moet een bommetje op Zuid-Limburg voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we aannemen dat de inslag ergens in het midden gebeurt, dan zullen de randen wellicht de directe impact overleven. De straling zal evenwel een gebied dat veel groter is dan Nederland, besmetten. De huizen zullen er nog wel rechtop staan, maar alle leven zal beetje bij beetje verdwijnen. Niet alle leven: kakkerlakken zijn zeer goed bestand tegen atoomstraling en zullen waarschijnlijk de aarde erven na een atoomoorlog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel, Rusland heeft eens een waterstofbom getest, zelfs op 900 km afstand sprongen de ruiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna niemand weet wat de uitwerking van de nieuwste bommen zijn, kunnen niet getest worden, want hun uitwerking is te groot, misschien zijn er wel bommen waarmee je een heel wereld deel kan vernietigen, dus dan zeker Europa, er zijn landen die er aan werken of misschien al hebben de atoombom van de eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig hebben de sovjet unies een nieuwe atoombom de russians satan 2 (met een inhoud van 10 ton atomische kernkop) en die is sterk genoeg om Engeland plat te gooien. Het schijnt 2000 keer sterker te zijn dan de atoombom op Hiroshima en Nagasaki. Dus of ze met 1 atoombom Nederland plat kunnen gooien helaas zekers wel. Als die bom op Nederland zou gegooid worden dan is er geen ontsnappen meer aan. In plaats dat de wereld zulke dingen weerhouden om gefabriceerd te worden. Weerhouden ze alleen een aantal landen ervan om ze te laten maken, maar zelf fabriceren ze er teveel van. En word er dagelijks gekeken om nieuwe grotere sterkere atoombommen te maken. De triestheid van mensen die altijd de macht willen behouden over andere mensen en angst hebben als andere grotere en sterkere wapens hebben dan hunzelf.