Hoe kan ik mijn dromen vergeten?

Vaak vragen mensen om technieken waardoor ze 's ochtends kunnen onthouden wat voor droom ze die nacht hebben gehad. Ik daarentegen zou dolgraag willen weten waarom ik nou elke ochten wakker word met de dromen van de nacht nog in mijn hoofd. Deze dromen spoken soms de hele dag nog rond ik mijn gedachten.

Nu is het niet zo dat ik hele nare dromen of nachtmerries heb, maar ik droom vooral in sferen. Gebeurtenissen in mijn droom kunnen nog zo positief of negatief zijn, maar de enige manier waarop ze op mij overkomen is in een bepaalde sfeer (over het algemeen, 1 keer in de twee maand komt er eens een leuke droom of echte nachtmerrie voorbij) en telkens ook weer dezelfde, nare, bedrukkende, sfeer.

Omdat ik zo af en toe heel lang in deze sfeer blijf hangen vraag ik me af wat ik doe waardoor mijn dromen zo blijven hangen. En hoe kom ik er weer vanaf? Ik wil mijn dag gewoon beginnen met een leeg en helder hoofd, niet met rondspokende dromen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

ik wou dat ik dat had maar dromen zijn moeilijk te vergeten als veelts te veel aan denkt probeer aan leuke dingen te denken als je met vrienden iets leuks gaat doen vergeet ik meestal wel alles maar dat is voor elk mens anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor mij altijd goed helpt in zulke situaties is als ik het opschrijf. Ik heb een boekje en een pen naast mijn bed liggen, ik schrijf er in op wat er allemaal gebeurde in de droom.
Daarna hoef ik er niet meer over na te denken en kan ik het makkelijker vergeten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
denk aan andere dingen of schrijf het "van je af" en begin de dag met een lach