Hoeveel mensen belanden er jaarlijks in een gesticht/gekkenhuis door liefdesverdriet?

In Nederland of in de wereld.

Toegevoegd na 29 minuten:
Deze vraag stel ik naar aanleiding van het balletstuk Giselle. In de postmodernistische vertolking van Mats Ek, steekt zij zichzelf niet neer met het zwaard van Albrecht. Maar zien we dat ze in de tweede akte in het gesticht beland. Dit gebeurt naar aanleiding dat ze erachter komt dat haar grote liefde Albrechts heeft gelogen en eigenlijk als verloofd is met een ander.
Ik vond het zo fascinerend en ik kan me goed voorstellen dat dit zo nu en dan in het echt gebeurt. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het naar aanleiding van giselle kijkt, dan heb je het dus puur over de liefde tussen man en vrouw...en zoals de schrijver boven mij, dat zou ik niet weten qua getal, ik denk dat het zeer zeker voorkomt, nog steeds. Omdat liefde nu eenmaal een erg diepe emotie is, maar net zo goed als tussen man en vrouw zijn er ook genoeg mensen die door gebrek aan wat voor liefde dan ook, ook in de psychiatrie belanden, juist omdat ze die behoefte voelen waaraan niet voldaan wordt. Dus een eenduidig antwoord op jouw vraag, ja zeker komt het nog steeds voor, als mensen geen grond meer onder de voeten hebben of voelen, in elke vorm waarin liefde kan verschijnen. Getallen heb ik dus niet, mijn excuses hiervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat dit bijna niet te achterhalen is.
Als mensen zwaar lijden onder liefdesverdriet EN ze daardoor gekke dingen gaan doen worden ze uiteindelijk heel misschien opgenomen maar dan is de reden vaak het gedrag dat ze zijn gaan vertonen en dat kan van alles zijn.