Is mijn leven kansloos?

Ik heb mijn vmbo niet afgemaakt. Dus geen enkele diploma. Heb baantjes gehad toen ik wat jonger was maar nu kan ik al twee jaar niks vinden. Werk nu op een sociale werkplein.

Zijn er veel banen in de toekomst voor mensen als mij. Kan ik me ergens nog omhoog klimmen en toch redelijk verdienen? Of ga ik waarschijnlijk in de bijstand?

Ben een vrouw trouwens.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mag ik vragen hoe oud u bent? Het is nooit te laat voor een opleiding he! Deeltijd of voltijd, kunt altijd nog je vmbo versnelt doen! En daarna eventueel nog een vervolg opleiding! Voor als je dat niet ziet zitten, kun je bijvoorbeeld; Bij de gemeente gaan werken Poetsen in een bedrijf of bij mensen thuis Heb je je rijbewijs? (Taxichauffeur) Oppassen op kinderen Vrijwilligerswerk Heel veel succes!

Echt slim is het niet inderdaad, in de huidige maatschappij is het wel ahndig om een papiertje te hebben of een vak te hebben geleerd. Zonder een van beide wordt het al heel lastig, maar er zijn mensen die zonder diploma uiteindelijk hogerop zijn gekomen, maar dan moet je wel hard werken. Toch is het te adviseren om naar school te gaan of een cursus te volgen. Ik weet je exacte situatie en leeftijd niet, maar het zeer zeker aan te raden om een opleiding te volgen om toch nog een vak te leren. Ze staan te springen om vakmensen.

Ik heb ook geen opleiding. Ik ben destijds (te) jong getrouwd en ben altijd de 'ouderwetse' moeder geweest, thuis als de kinderen thuis zijn. Zou het zo weer doen maar nu de kinderen groot zijn is me de kans geboden om een opleiding te volgen in de techniek van hoortoestellen, Super. Dus ook al heb je eerst geen opleiding, er zijn wel kansen om die alsnog te volgen. Ik ben nu 50 jaar.