Dat was een vrouw met 69 kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vrouw:
(waarschijnlijk de man er ook gelijk bij^^)

Moeder met de meeste kinderen

De Russische Valentina Vassilyeva heeft in de 18e eeuw 69 kinderen gebaard. In totaal 16 tweelingen, 7 drielingen en 4 vierlingen. Dit allemaal tussen 1725 en 1765. De vrouw met de meeste kinderen die nog in leven is komt uit Chili, ondertussen 60 jaar en moeder van 64 kinderen (waarvan 55 gecontroleerd).

Toegevoegd na 4 minuten:
En man:

Ismail Ibn Sharif

'..is said to be the father of a total 867 children including 525 sons and 342 daughters'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke vrouw 'heeft' weet ik niet. Welke vrouw de meeste kinderen 'had':
Volgens het Guinness Book of Records, was de meest vruchtbare vrouw uit de geschiedenis afkomstig uit Rusland. Ze leefde in de 18de eeuw en staat bekend als de vrouw van Feodor Vassilyev. Ze was maar liefst 27 maal zwanger en baarde 69 kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De man met de meeste kinderen ooit is Djenghis khan

Eén man blijkt verantwoordelijk voor het bestaan van liefst een half procent van de wereldbevolking. Haast een op de tien Aziaten draagt de genen van de legendarische veroveraar Genghis Khan, zo geven genetici acht eeuwen na dato bedremmeld toe.

‘De straf van God’, noemde hij zichzelf. Naar nu blijkt heeft het uitbundige seksleven van Genghis Khan niet minder dan zestien miljoen afstammelingen opgeleverd. Van elke tweehonderd mannen die de planeet momenteel bevolken, is er eentje een verre nazaat van de mongolenhoofdman. Liefst acht procent van alle Aziaten draagt de genen van Genghis. Genghis Khan (1167-1227) was de legendarische veroveraar die het Mongoolse rijk vestigde, een enorm stuk Azië dat reikte van de Kaspische Zee tot de Stille Oceaan.

Geneticus Chris Tyler-Smith dacht eerst nog dat er sprake was van een misverstand. Samen met dertig onderzoekers uit China, Italië en Oezbekistan onderzocht hij tien jaar lang het DNA van in totaal tweeduizend centraal-Aziatische mannen. De aandacht ging uit naar het Y-chromosoom. Dat chromosoom wordt immers nagenoeg intact doorgegeven van vader op zoon. Wie wil weten hoe bevolkingsgroepen zich precies hebben ontwikkeld, moet Y-chromosomen vergelijken. Hoe meer de Y-chromosomen van twee mannen op elkaar lijken, des te nauwer hun verwantschap.

En er was iets vreemds aan de hand, daar in Azië. Haast een op de tien Aziatische mannen bleek in het bezit van nagenoeg identieke Y-chromosomen. De mannen moeten een recente, gemeenschappelijke voorvader hebben – eentje die blijkens de mutaties rond het jaar duizend leefde.
Maar verdomd. Het kon nog eens waar zijn óók. De mannen met de overeenkomende Y-chromosomen woonden allemaal in datgene wat ooit het Mongoolse rijk was geweest, in de jaren 1209-1225 bijeen geplunderd door Genghis Khan. Slechts één afstammingslijn lag buiten het voormalige Mongoolse rijk, in Pakistan. Maar volgens de overlevering van die bevolkingsgroep, de Hazaras, voert hun bloedlijn rechtstreeks terug naar… Inderdaad, de grote Khan.

Volgens Perzische bronnen uit de dertiende eeuw had Genghis Khan een eeuw na zijn zegetocht door centraal-Azië niet minder dan twintigduizend directe nakomelingen. Zo schiet het natuurlijk wel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+