hoe kan reclame zoveel geld opleveren ?

Ik begrijp dat er in de reclame wereld flink wat geld omgaat
bijvoorbeeld we kijken zowat gratis tv ,.... door reclame
Google biedt diensten aan,.... door reclame
video radio en veel gratis programma,s internet door reclame
we kunnen gratis video kijken van bijvoorbeeld youtube
door reclame
radio station etc etc
is reclame echt zo effectief ?
want ik ben me eigenlijk niet bewust dat reclame zoveel effect op me heeft en dus dat ik een grote bron van inkomen voor "hun" ben.

13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja het heeft veel effect op je wij betalen de reclame kosten terug in de producten die wij kopen
ronron1212
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Ah ja daar had ik ook niet aan gedacht maar toch

Andere antwoorden (6)

Eens met het antwoord hierboven.

Door reclame op tv, internet, radio etc. Bereiken bedrijven een grote doelgroep.
Dat is de bedoelen.
Hoe meer mensen het van jou product of dienst weten hoe groter de kans is dat iemand het koopt.

Toegevoegd na 23 minuten:
bedoelen = bedoeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik mij ook een tijdje afgevraagd.

Je moet maar zo denken: Als reclame er niet was geweest, had je nooit van bepaalde producten of diensten gehoord. Het is dus vooral om nieuwe dingen bekend te maken, en daarna net zolang herhalen tot je het onthoud, want als je het een keer nodig hebt weet je nog al te goed waar het te krijgen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame is en blijft een raar verschijnsel.
Vanaf het ontstaan van reclames heeft dat onder vuur gelegen van hevige kritiek, twijfels en tegenstrijdige commentaren.

Voor de ene is reclame creatief, uitdagend en intellectueel stimulerend, voor de andere is het rustverstorend, opdringerig en daardoor milieuvriendelijk.

Maar hoe erg wij allemaal die reclames ook vinden.
En hoeveel stickers "nee, nee" wij op de brievenbus plakken.
En hoe hard we ook allemaal roepen dat wij, jij en ik dus, niet zo beinvloed worden door al die reclame...

Het schijnt toch niet erg genoeg te zijn om het effect
teniet te doen.
Waarschijnlijk is het zo dat we allemaal, min of meer bewust, onbewust, toch beinvloed worden.

Inmiddels zijn wij er steeds meer op getraind, om reclames die we niet willen zien, gewoon te negeren.
Dat doe ik op deze site, die helaas sinds kort ook bewegende reclames heeft.
Maar ook op andere sites, zoals Photobucket waar mijn foto's staan. Want die staan daar gratis omdat de site reclames heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist doordat je je niet bewust bent van de impact van reclame, of eigenlijk breder, marketing, is het zo effectief. Draai het eens om. Buckler was helemaal niet zo’n slecht alcoholvrij biertje maar werd na ingrijpen door Youp van ‘t Hek door iedereen gezien als een laf drankje.

De reclamebudgetten van grote bedrijven zijn gigantisch. Neem de advertentiepagina’s van AH in de krant. Dat is een uiterst doordacht concept in het geheel van wat het bedrijf wil uitstralen. De farmaceutische industrie geeft meer geld uit aan marketing dan aan research.

Ook de tabaksindustrie, nu meer aan banden gelegd qua reclame, gaf onwaarschijnlijke hoeveelheden geld uit om jongeren ertoe aan te zetten om te gaan roken. De voedingsmiddelenindustrie doet hetzelfde. Zonder reclame zou Unilever niet zoveel van die vieze vetjes verkopen, sterker, waarschijnlijk niet eens meer bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou net het verraderlijke van reclame, bijna iedereen weet dat het gebakken lucht is, maar toch ademen we het allemaal met diepe teugen in. Onbewust blijft er toch het één en ander van hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame is zo iets als lokken. Je kijkt ernaar en je denkt zoiets wil ik ook. En je gaat het kopen. Hun verdienen erg veel geld op zo'n manier.