Oude kleding opsturen naar mensen in een arm land

Ik wil mijn oude kleren niet meer zomaar in een zak doen waar het naar een opslagplaats gaat of zoiets dergelijks. Ik ben op zoek naar een adres waar ik de kleding naar een dorp of gezin kan sturen waar je eventueel ook nog contact mee kan hebben, zodat je ook kan zien wat ermee gebeurt. Dit geldt eigenlijk ook voor speelgoed. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (6)

Jij was ook verbaasd te horen dat het gros van de donaties voor Haiti nog steeds niet gebruikt is / een groot deel vd bevolking daar nog steeds in Tentenkampen zit zeker? Want dat voorkom je door je spullen direct te doneren. Uiteraard is het leuk om te zien waar de spullen terecht komen. De vraag is of het iets is om jou zelf een goed gevoel te geven of of je het doet omdat je je echt zorgen maakt waar het terecht komt. Anyway..

Je zal naar de kleinere semi-partikuliere initiatieven moeten kijken. Hetzij bv nederlanders die geemigreerd zijn naar dergelijke landen en daar activiteiten hebben, danwel een kleine stichting in Nederland. Kijk bv hier eens: http://www.stichting-helpt-roemenie.nl/. Dat is een kleiner initiatief, waar je ongetwijfeld je steentje kan bijdragen. Door de kleinschaligheid ben je sneller dieper betrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe mijn kleding in een kleding container van Cordaid. ik zie niet waar de kleding heen gaat, maar ga ervan uit dat het goed terecht komt.

goeie vraag overigens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel mensen die op eigen initiatief spullen brengen naar bijv. Roemenië. Zie je veel hier in Brabant.
Als je daarheen gaat en je zegt graag mee te willen helpen en doneren dan zien ze je graag komen.

Een vriend van me had een bloeiende handel in gedoneerde kleding. Die werd niet verzonden naar Afrika zoals de overkoepelende organisaties je willen laten denken. Dat werd opgehaald, uitgezocht, de rommel in de kliko, de goede dingen naar 2e hands winkels in Nederland en ipv kleding gingen er afgedankte koelkasten naar Afrika voor de sloop.

Mensen zijn / worden goed voor de gek gehouden door de zogenaamde hulporganisaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruikte spullen kun je zelf naar een 2e- handswinkel brengen.
Er zijn in Nederland ook arme mensen, en een 'goed doel' woont wel eens dichter bij dan je denkt.
Succes.

Toegevoegd na 1 dag:
en als je weten wil waar het blijft, kun je misschien in een 2ehandswinkel gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn kinderen klein waren was er een levendige handel in 2e hands kleding in de plaats waar ik woonde.
De kleding was perfect in orde en kwam uit een streek ver weg. we plandien een avond om uit te zoeken wat van onze gading was en wat er over was ging weer verder.

Dus je goede doel hoeft helemaal niet zo verweg te zijn.
Zoals al eerder gezegd hier in nederland zijn ook een heleboel mensen die je zeer dankbaar zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou kunnen kijken of er bij jouw in de buurt stichtingen zitten die hulp goederen naar bv voormalige oostblok landen brengen.bijna in iedere gemeente is er wel een organisatie die dat doet.