Iedereen is waard hem o f haar te vertrouwen tot het tegendeel bewezen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Gelukkig niet.

Toegevoegd op 07-06-2009 14:50:13
Oei, een ontkennend antwoord op een negatieve vraag kweekt misverstanden.
Ik bedoel: Gelukkig is het niet waar dat niemand te vertrouwen is...
14 jaar geleden
Tja, goeie vraag.
Vertrouwen is iets dat van jezelf uitkomt. Ik vertrouw erg veel mensen. Noem me naief, maar ik voel mezelf er prettig bij.
Dat ik veel mensen vertrouw wil niet zeggen dat al die mensen te vertrouwen zijn.
Mijn persoonlijke mening is dat mensen te vertrouwen zijn tot het tegendeel bewezen is. Op het moment dat iemand me iets aandoet waardoor ik mijn vertrouwen in die persoon verlies, dan vertrouw ik hem/haar dus niet meer.

Natuurlijk zijn er ook mensen die andersom redeneren en ervan uit gaan dat niemand te vertrouwen is tot het tegendeel bewezen is. Maar wanneer is dan het tegendeel bewezen, vraag ik me af?

Ik denk dat het dus iets persoonlijks is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is niemand ten volle onder alle omstandigheden te vertrouwen, maar je leeft wel prettiger als je mensen krediet geeft alsof ze te vertrouwen zijn. Het kan je af en toe misschien wat kosten, maar wat is nou gratis in het leven en is al dat wantrouwen de moeite dan waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou niet zo mooi zijn.
Vertrouwen is een band die je opbouwt.
De meeste mensen zijn m.i. te vertrouwen, maar je weet nooit zeker of iemand tot de meeste behoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de manier waarop je deze vraag stelt, lijkt het wel alsof je voor de zoveelste keer teleurgesteld bent in iemand. Dat zou ik heel rot voor je vinden, want uit ervaring weet ik dat je dan een steeds dikkere, hogere muur om je heen gaat bouwen, zodat het steeds moeilijker wordt iemand "echt" te ontmoeten, en open tegemoet te treden. Nadat ik mijn muur heb omgeboeldoosd, en me weer kwetsbaar heb opgesteld, zijn mijn "echte" ontmoetingen wel veel zeldzamer geworden, maar vooral heel veel waardevoller - ik heb mijn hart niet meer, zoals vroeger, in mijn twee open handen liggen zodat iedereen erbij kan, maar het is nu volledig bereikbaar voor iedereen die het weggetje ernaartoe afwandelt - en voor sommigen is dat weggetje een beetje langer dan voor anderen, maar muurtjes ( = een gekleurde bril ophebben of selektief luisteren) zijn er niet meer......Maar daarvoor heb ik wél een beetje groter moeten groeien, hoor !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi verwoord.
voor de volle 100 %
zijn dat maar enkele mensen in mijn leven.
er is wel een verschil tussen keihard staan te liegen en bewust dingen achterhouden( in een vriendschappelijke relatie dan.) als na een poosje diegene zelf de achtergehouden dingen naar voren brengt zal dit bij mij persoonlijk niet het vertrouwen wegnemen en afhankelijk van wat het is en waarom het achtergehouden is ook nog eens waardering ervoor hebben.

Toegevoegd op 07-06-2009 16:56:58
maar als antwoord op je vraag
er zijn wel mensen die je kunt vertrouwen.
al zijn dit er misschien niet veel zijn ze er wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alleen jezelf vertrouwen... dat noemen ze zelfvertrouwen...

En alleen als jij niet meer bent, kun je een ander vertrouwen...

Een persoon is nooit te vertrouwen, een niet-persoon is altijd te vertrouwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niemand is te vertrouwen.
elke keer blijkt dat je weer genaait bent achter je rug om.
dat er weer een geheim vertelt is.
ook al is dat maar aan een vreemde, je verhaal is niet bewaard.
nee niemand is te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent zelf niet eens te vertrouwen laat staan anderen niemand is of heeft 100% vertrouwen