Is 224 euro pm niet erg veel?

Ik betaal 224 euro pm aan de nederlandse energiemaatschappij. Ik woon in een gemiddelde vrijstaande woning. Is dat niet erg veel? Ben nieuwsgierig wat iemand anders betaald.

Toegevoegd na 25 minuten:
dit is mijn verbruik ongeveer;

Jaarverbruik Stroom 4092kWh
Jaarverbruik Gasm 2954³

Dit kun je checken op http://www.energieprijzen.nl

Toegevoegd na 31 minuten:
wat verbruiken jullie en wat is de woonsituatie? mijn woonoppervlak is 110m2

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik vind het ook wel veel. maar het hangt van veel factoren af of het té veel is. is het een oud huis of een nieuw huis, hoe staat het met de isolatie, heb je een enkele of dubbele meter, ben je elke dag thuis en brandt de kachel dan of werk je 5 dagen per week en stook je alleen 's-avonds, zit de bijdrage bij de kabelmaatschappij in je rekening, heb je een abonnement voor onderhoud en service van je ketel enz enz. voor een goede vergelijking kun je het beste op je laatste energienota bekijken wat je jaarverbruik is en e.e.a. invullen op een vergelijkingssite. dan zie je wat er qua maandbedragen ongeveer mogelijk is en of je hoog of laag zit. Toegevoegd na 40 seconden: BTW: als je een wietplantage hebt is het trouwens erg goedkoop! Toegevoegd na 5 minuten: wij betalen 139 per maand, voor 4 personen in een tussenwoning van 320 kuub. Toegevoegd na 44 minuten: ik heb je verbruik ingevuld op gaslicht.com. als ik de actiekorting erafhaal kom ik op 2671 euro per jaar = 223 afgerond per maand, dus dat klopt aardig met je voorschotbedrag. bij greenchoice zou je overigens (zonder dat er sprake is van actiekorting) maar 184 per maand betalen. toch best een flink verschil.

Bronnen:
www.gaslicht.com

Dat is heel erg veel ja. Probeer er eens achter te komen hoe dat komt. Mischien staat je maand bedrag te hoog ingesteld. Of je verbruikt veel te veel energie dat kan ook.

Vul je gegevens eens in bij: http://www.energieprijzen.nl/ Volgens mij is de Nederlandse Energiemaatschappij helemaal niet zo top trouwens. Toegevoegd na 1 minuut: Je kunt op die site zien welke maatschappij op jouw adres met je eigen verbruik het goedkoopst is.

Het ligt er wel aan hoeveel energie je verbruikt: Heb je energieslurpende apparaten? Zoals bv een zonnehemel of een hele oude cv ketel? Het ligt er ook aan hoeveel personen je huishouden telt. Op zich vind ik 224 euro per maand redelijk. Je woont ook in een vrijstaande woning, wat meer stoken vereist dan een rijtjeshuis of appartement. Ik woon in een woning van 2 verdiepingen, met 2 personen, en betaal 180 euro per maand.

224 euro is een enorm bedrag. Ikzelf betaal 148 euro per maand. Ik woon met 4 personen in een rijtjeshuis. Of die 224 euro te hoog is hangt van heel veel factoren af. Omdat het een vrijstaande woning is kan het zijn dat je aan verwarming in de winter flink wat meer kwijt bent dan mensen die in een rijtjeshuis wonen. Kosten voor elektriciteit hangen af van de hoeveelheid apparatuur in huis en hoe ermee wordt omgesprongen. Als je (net als ik) puberkinderen hebt ben je veel geld kwijt aan de elektriciteit voor tv/computer/spelconsole etc...

Ja je betaald veel maar misschien ga je slordig om met je elektra en je stook gedrag

Voor wat jij verbruikt is het voorschotbedrijf niet te hoog. Je zult dus moeten kijken naar je verbruik en niet het voorschotbedrag. Je verbruik is van een hoop zaken afhankelijk: grootte van je huis, de hoeveelheid verbruikers binnen je gezin, de soort apparaten die er staan, manieren van koken/verlichten/verwarmen, en natuurlijk ook het soort huis wat je bewoond. Als ik je verbruik zo zie is daar dus zeker winst te behalen. Feit ligt er wel dat je eerst zult moeten investeren om er op langere termijn profijt van de hebben.

Ik vind het een erg hoog bedrag. Soms wordt het bedrag erg hoog door bijv. een kapotte koelkast o.i.d. Als een apparaat steeds doorkoelt kan de rekening nl. erg hoog worden.

Heb je een wietplantage ofzo? Het lijkt me enorm veel, maar je verbruik is ook behoorlijk hoog. Toch maar eens: -een paar lampjes uitdoen in ruimtes waar je niet bent, -je apparaten niet op standby laten staan, -spaarlampen gebruiken, -op kierenjacht gaan, -wasdroger en vaatwasmachine alleen gebruiken in noodgeval, -de verwarming een uur voor het naar bed gaan laag zetten, -thermostaatknoppen op je verwarmingen zetten en er aluminium folie achter doen. Dat scheelt dan weer een slok op een borrel.

Ik vind het bedrag wel hoog, maar gezien dat je in een huis uit 1900 woont en vrijstaand, komt het wel overeen met wat wij betalen voor ons vrijstaande huis uit 1926, (210 pm) dus ik denk op zich je bedrag wel goed is. Ik bedoel, het wordt dan niet veroorzaakt door oude energievretende apparaten of zoiets. Toegevoegd na 2 minuten: maar voornamelijk door te oude isolatie/te weinig isolatie en wind die rondom het huis vrij spel heeft. Geen "bijverwarming" van een buurhuis scheelt ook een hoop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100