Wat zijn nou echt slechte gewoontes tijdens het eten (dus met zijn alle aan de eettafel)?

Ik zit weleens aan tafel en dan zit ik tijdens het eten met me elleboog op tafel. . .vooral me vader kan zich daar aan ergeren maar het zit gewoon fijner toch is het volgens mijn vader een slechte gewoonte. . maar hoezo, en wat zijn nou echt slechte gewoontes als je aan het eten bent

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Slechte gewoontes zijn er erg veel aan tafel.

Zal vast beginnen de rest zal me wel aanvullen:
1 Met volle mond praten.
2 Gewoon iets voor de neus van degene langs jou pakken. Je kan dan ipv gewoon pakken, even vragen of je bijvoorbeeld de boter mag. Dit kan zeer irritant zijn, als je lekker zit te eten en ineen keer komt er een arm langs je hoofd.
3 Ellebogen op tafel.
4 Met je handen iets oppakken of op de vork schuiven.
5 Met je mouw in het eten hangen.
6 Soep slurpen
7 Je lepel recht in je mond doen ipv dwars in je mond te gieten, zoals het hoort.
8 Voor sommige, het bord aflikken.'
9 Hele belangrijke, smakken
10 Niet met open mond eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Je 10e punt begrijp ik niet. "Niet met open mond eten" is een slechte gewoonte? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is met je ellebogen op tafel leunen eigenlijk een slechte gewoonte? daar heeft toch niemand last van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cryofiel; je hoort toch met je lippen op elkaar te kauwen (tuurlijk doe je je mond open als je er eten in stopt)
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies. Maar er staat dat "niet met open mond eten" een slechte gewoonte is. Volgens mij is "wel met open mond eten" een slechte gewoonte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, oke je snapt hopelijk wat ik bedoel. ;). Slechte gewoonte is dus met open mond eten.
Cryofiel
13 jaar geleden
Natuurlijk snap ik dat - vandaar de smiley achter mijn eerste reactie.

Andere antwoorden (12)

Slechte gewoontes aan tafel:
smakken, boeren, over tafel hangen (met de mouwen in andermans bord) om iets te pakken, wat anderen je best wel hadden willen aangeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Tijdens het eten is het not done om met je mond vol te praten, of te boeren. Verder is met je ellebogen op tafel leunen idd niet zo netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verschilt per huishouden. bij de een word je al raar aan gekeken als je het verkeerde bestek gebruikt en bij anderen kan je rustig met je mond vol een gesprek voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar t toilet gaan onder t eten...
boeren, scheetjes laten,met je mond vol praten, tikken met je vingers op t randje van het bord, met de achterkant van het mes op het hoofd krabben...

Toegevoegd na 2 minuten:
ohhh en een lepel constant langs je tanden laten gaan,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap de minnen niet +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook niet...
vast van iemand die zich voelt aangesproken...
Roken aan tafel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bord volladen en "bunkeren". Beter twee maal opgeschept, dan van die karrenvrachten in een keer.

Zelf het laatste van iets nemen, zonder te vragen of er iemand anders nog iets wil.

"Getsie" zeggen bij iets wat ter tafel komt. De "kok" heeft zijn best gedaan. Als je iets niet lust, is dat jouw zaak. Dan neem je niets of een klein beetje.

Het hoogste woord hebben. Eten is een sociale aangelegenheid. Iedereen mag zijn woordje meespreken.

Niet bedanken voor het eten en bij aanvang geen smakelijk eten wensen, ook dat is een heel slechte gewoonte.
13 jaar geleden
Na voor genoemde, ook van tafel weglopen als de anderen nog niet klaar zijn...om het gezellig en sfeervol te houden. Een goeie gewoonte is om de vrouw/heer des huizes te bedanken voor de"lekkere" maaltijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een snelcursus tafeletiquette. Veel succes!

http://www.margriet.nl/home/snelcursus-tafeletiquette.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Met je arm om je bord heen zitten
-Met je onderarm voor je bord op tafel leunen.
-Je vork vlakbij de tanden beetpakken.
-Gaan zitten lezen.
-Stiekem van tafel wegsluipen als de anderen even niet opletten, zodat jij niet hoeft te helpen bij de afwas (deed mijn broer altijd ;-( ).
13 jaar geleden
Je haren kammen tijdens de gezamenlijke maaltijd kan ècht niet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vingers een voor een aflikken.
Verder vind ik het ook geen gezicht als je maar met een vork of lepel eet en dan je andere arm gebogen tegen je aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sms-en
en je eten prakken of overal appelmoes op gooien.
Heb je daar je best gedaan om iest smakelijks op tafel te zetten: Hup zo'n zoete koude klodder erop
anneliez