Op welk product dat je inkoopt maak je nooit winst?

Het gaat om een nieuw, materialistisch product. Geen diensten en geen gratis of defecte producten.

Toegevoegd na 30 minuten:
Het gaat om de winst bij verkoop

13 jaar geleden
1.1K
Annswers
13 jaar geleden
Hey gdv, het komt voort uit een discussie met een vriend Ik vrees dat hij gelijk krijgt door te zeggen dat je op alles winst kunt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, ik vrees dat hij gelijk heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, je kunt uiteindelijk alles te gelde maken ; daar heeft je vriend zeker een punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je de uitdrukking: ze eten me arm maar drinken me rijk? In restaurants wordt het eten nogal eens rond of onder de kostprijs (inkoop en bereiding) verkocht maar komt de winst van de drankjes.
Dus....

Het beste antwoord

Een nieuw product op de markt is winstmakend doordat je potentiele klanten werft , m.a.w. Winst bij verkoop maak je een grote kans als je kwaliteit en kwantiteit verkoopt en nieuw op de markt is.

Dus ik denk dat elk product dat je inkoopt winst (kan) maken door de bovenstaande alinea.

Als je een product inkoopt moet het wel winstgevend zijn ,anders ben je jezelf iets aan het voorliegen, je koopt een product in om er iets uit te halen met die intentie zo dat ga ik even maken, dus geloven in je eigen product is van grote handelswaar! M.a.w. uit elk product is winst te halen, hoeveel ligt aan strategie.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
voor strategie komt 'jou'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Auto's?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ligt eraan hoe je inkopen bedoelt. Als je het rechtstreeks van de producent koopt maak je waarschijnlijk altijd wel winst (of kan je er zelf een winstmarge bovenop gooien). Maar als je iets bij een 'lokale' winkel koopt, zoals een supermarkt of autodealer, denk ik niet dat je veel winst kan krijgen.

Ligt er ook hoe je het verkoopt. In een eigen winkel als nieuw, of op marktplaats als tweede hans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen een product!
Ieder product dat wordt ingekocht en verkocht zit een winstmarge. Al is die soms heel klein.

Toegevoegd na 18 minuten:
Waarom zou je anders die moeite doen?

Zelfs de wereldwinkel maakt winst. Dat kan ook niet anders, want je moet ook je kosten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een geestesproduct, dwz een kunstwerk. Het geestesbeeld dat vorm krijgt is onbetaalbaar.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dat wat je inkoopt bij nutsbedrijven, water, gas en elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk bij een grote electronicawinkel op de computerafdeling, en ik kan je vertellen dat op laptops en desktops vrijwel geen winst wordt gemaakt. Bij 30% van de laptops draaien we zelfs verlies. Maar dit wordt veelal gecompenseerd door de accessoires die erbij worden verkocht: tas/muis/virusscanner etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een product voor dezelfde prijs verkoopt als dat je het inkoopt, maak je geen winst. Da's met elk willekeurig product, dus.
Ook wanneer je een verkoopprijs vaststelt die te laag is om je kosten (inkoop plus andere kosten) te dekken, maak je geen winst.
In mijn ogen gaat het niet zozeer over WELK product, maar over welke VERKOOPPRIJS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuw product, een mp3 speler bijvoorbeeld ( geen dure anders zou je het volgende wat ik ga vertellen waarschijnlijk niet doen) en die heb je bijvoorbeeld nooit gebruikt, alleen een jaar of 1 /2 in de kast laten liggen, en die verkoop je dan voor minder dat je ingekocht hebt, omdat het niet meer dezelfde waarde heeft:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen winst maken op een product dat je inkoopt ligt aan je zelf. Dan vraag je dus geen goede verkoopprijs
ronron1212
13 jaar geleden
als je bv nieuwe schoenen hebt gekocht en this blijken ze niet goed te zitten, kun je ze op marktplaats zetten, maar je kan ze dan nooit met winst verkopen, hoewel ze toch helemaal nieuw zijn - eerder met verlies om er maar vanaf te zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de branche. In bijna elke branche moet je wel dingen inkopen die je niet meer direct kunt doorberekenen in de verkoop of die je hooguit voor kostprijs in de prijs verrekend.

Afwasmiddelen, borden en servetten in een restaurant bijvoorbeeld.
Printerinkt of computers op een kantoor.
Winkelschappen en karretjes in een supermarkt.
Affijn, de lijst is eindeloos.

De kosten voor die hulpmiddelen / merialen worden natuurlijk wel in de prijs verrekend (voor niks gaat de zon op), maar er hoeft niet per definitie winst op te worden gemaakt. Dat doe je op het eten, of de dienstverlening, of de boodschappen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Produkten die BEDOELD zijn om te verkopen maak je natuurlijk in principe altijd winst op. Behalve als je er mee blijft zitten en het voor beneden de inkoopprijs weg moet doen. Hopelijk weet je dat dan weer te compenseren.

Een ander voorbeeld zijn dingen die idioot goedkoop verkocht worden, maar waarbij je het van de bijbehorende producten moet hebben. Alleen printers verkopen bijvoorbeeld schiet niet op ; pas op de inkt ga je winst maken. Die printers kun je net zo goed gratis weggeven. Net als mobieltjes bij dure abonnementen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit winst? Bedoel je daar bij dat je ook geen verlies maakt? of alleen geen winst?

Als je winst wil vermijden bij het verkopen, en verlies maken maar niks uit, bijvoorbeeld als iets heel snel weg moet, dan is onder zijn waarde verkopen, onder de prijs voor wat je er eigenlijk voor zou kunnen krijgen het beste van toepassing.

Spreek je echter van geen winst maken, maar ook geen verlies? Dit hangt een klein beetje van het product af, soms is het moeilijk om de waarde te bepalen, om niet achteraf toch verlies te hebben gemaakt, of winst, kun je denk ik het beste ruilen, soms kun je hierbij beter inschatten of je verlies of winst hebt gemaakt.

Soms ook niet, wat voor product is het precies?