krijg je bericht als je paspoort klaar is?

Ik heb 2 week geleden een nieuw paspoort aangevraagd bij het gemeentehuis en het zou ongeveer een weekje duren. Hij zou nu klaar moeten zijn maar ik heb geen bericht ontvangen. Of kun je er gewoon heen gaan na een week?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (7)

Ik kreeg geen bericht in ieder geval. Je moet gewoon weer naar het gemeentehuis om hem op te halen. Wanneer je hem op kan halen staat als het goed is op een briefje dat je gekregen hebt toen je je paspoort opnieuw hebt aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal niet, maar jouw gemeente zou buitengewoon klantvriendelijk kunnen zijn en toch een berichtje sturen. Anders gewoon proberen of het al klaar ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de gemeente waar ik bij hoor is het na 5 werkdagen,
en het staat ook op je betaalbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn gemeente krijg je bij aanvraag een formuliertje mee, waarop staat wanneer je paspoort weer klaar ligt.
Heb je die niet meegekregen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn gemeenten is het inderdaad ook zo, 5 dagen later met ''bewijsbrief'' kun je het paspoort ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon heengaan na ongeveer een week, de keren dat ik paspoort of rijbewijs moest afhalen, kreeg ik geen bericht.
13 jaar geleden
Je krijgt geen bericht.
En dat is maar goed ook want anders had men weer een reden om 10 €uro aan administratiekosten bij de prijs op te drukken.