Wat kwalitatief hoogwaardige informatie is, hangt af van de doelgroep van de informatie. Voor een spreekbeurt op school ligt de lat minder hoog dan voor professionele informatie.
Naast "juist" moet de informatie ook BEGRIJPELIJK zijn, anders heeft niemand er iets aan (de samenhang van de feiten moet duidelijk worden weergegeven, het liefst zo overzichtelijk mogelijk)

Toegevoegd na 3 minuten:
Afbeeldingen kunnen helpen om te verduidelijken wat je wil zeggen, en vooral een sprekend voorbeeld wil nog wel eens helpen.

Als je een presentatie geeft en je wil dat de mensen wakker blijven, stem je dan af op "de zaal" en breng er zo nu en dan ook wat humor in.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die informatie moet juist, correct en de juiste informatie geven dus beantwoorden aan de vraag van de ontvanger
ronron1212
13 jaar geleden
Er bestaat niet zo iets kwalitatief hoogwaardige informatie. Iets is informatie of niet.